ایران و آلمان تفاهمنامه توسعه همکاری حمل و نقلی امضا کردند

تفاهمنامه توسعه همکاری های حمل و نقلی در بخش های فرودگاهی، ریلی، دریایی و هوایی بین ایران و آلمان امضا شد.

به گزارش ایسکانیوز، «عباس آخوندی» وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران و «الکساندر دوبرینت» وزیر حمل و نقل و زیرساخت دیجیتال جمهوری فدرال آلمان، شامگاه دوشنبه این تفاهمنامه را در تهران امضا کردند.
2 کشور در این تفاهمنامه موافقت کردند با تشکیل کارگروهی همکاری های خود را در بخش های مختلف حمل و نقل توسعه دهند.
قرار است این کارگروه از فردا بررسی های خود را در زمینه های فرودگاهی، ریلی، دریایی و جاده ای آغاز کند.
با توجه به حضور مدیران عامل فرودگاه های مونیخ و فرانکفورت در هیات آلمانی انتظار می رود رایزنی هایی برای همکاری های فرودگاهی نیز صورت گیرد.
وزیر حمل و نقل و زیرساخت دیجیتال جمهوری فدرال آلمان سرپرستی هیاتی شامل 30 تن از مدیران عامل شرکت های این کشور را بر عهده دارد.
وی دوم آبان ماه نیز به تهران آمده بود. در این سفر 6 سند همکاری های حمل و نقلی بین 2 کشور امضا شد.
سند نخست همکاری های حمل و نقل ایران و آلمان مربوط به امضای یادداشت تفاهم همکاری های جامع حمل و نقل و سند دوم شامل بیانیه مشترک همکاری در زمینه بنادر و دریانوردی بین وزارت راه و شهرسازی و وزارت حمل و نقل و زیرساخت دیجیتال آلمان امضا شد.
سند سوم، یادداشت تفاهم همکاری های آموزشی وزارت راه و شهرسازی و شرکت زیمنس و سند بعدی یادداشت تفاهم همکاری بین شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران و شرکت «تالس» در زمینه قطار سریع السیر تهران- قم- اصفهان بود.
سند پنجم و ششم نیز چارچوب همکاری بین شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران و زیمنس آلمان در زمینه سیگنالینگ محور اصفهان- شیراز و ارتقای سرعت مسیر ریلی تهران- تبریز را روشن کرد.
بر پایه آمار گمرک جمهوری اسلامی، در 9 ماهه امسال آلمان با واردات 211 میلیون و 65 هزار و 55 دلاری از ایران، پس از جمهوری آذربایجان در رتبه دوم قرار گرفت.
واردات ایران از آلمان نیز به عنوان پنجمین کشور طرف معامله، 38.22 درصد افزایش یافت و در این مدت به یک میلیارد و 780 میلیون دلار رسید.
در پایان آذرماه تشریفات گمرکی 91 میلیون و 262 هزار تن کالای صادراتی و 24 میلیون و 867 هزار تن کالای وارداتی در گمرک های سراسر کشور انجام شد.

402/101

کد خبر: 722789

وب گردی

وب گردی