اخلاص و بی ریایی آیت الله هاشمی(ره) او را در تاریخ ایران ماندنی کرد/ دانشگاه آزاد اسلامی وارد خیزش علمی، پژوهشی و کارآفرینی شده است

دکتر میرزاده با بیان اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی(ره) به عنوان یک شخصیتی ملی در تاریخ ایران کم نظیر است‌، گفت: امیدوارم بتوانیم اهداف بلندمدت ایشان را برای تحقق آرزوهایش در دانشگاه آزاد اسلامی دنبال کنیم و قطعا اعضای هیات امنا نقش مهمی در تحقق آرزوهای بنیانگذار این دانشگاه بزرگ خواهند داشت.

به گزارش ایسکانیوز، چهاردهمین جلسه هیات امنای استان خراسان شمالی و سیصد و هفتاد و نهمین جلسه هیات امنای استانی دانشگاه آزاد اسلامی عصر امروز به ریاست دکتر میرزاده و با حضور اعضای هیات امنای این استان برگزار شد.

دکتر میرزاده در این جلسه با ابراز تاثر از درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی(ره)، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی به خاطر از دست دادن پدر معنوی خود روزهای سختی را می گذراند، ایشان دانشگاه را به مثابه فرزند خود می دانست و علیرغم همه کارشکنی ها و حسادت ها از آن مراقبت می کرد.

وی با بیان اینکه آیت الله هاشمی(ره)، برای نگهداری و تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی بسیار تلاش کردند، گفت: امروز نتیجه تلاش ها و دور اندیشی های ایشان به ثمر نشسته و دانشگاه آزاد اسلامی به شجره ای طیبه و تناور تبدیل شده است.

آیت الله هاشمی با سرپنجه تدبیر و صبر گره گشای مشکلات دانشگاه بود

رییس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: هر زمان که در دانشگاه با مشکلی روبرو می شدیم، ایشان با سرپنجه تدبیر و صبر به ما آرامش می دادند و گره گشا بودند.

اهداف بلند آیت الله ‌هاشمی رفسنجانی را در دانشگاه آزاد اسلامی محقق می‌کنیم

میرزاده با تاکید بر اینکه راه بنیانگذار دانشگاه آزاد اسلامی در این دانشگاه ادامه خواهد یافت، گفت: برای بنده که بیش از 37 سال به عنوان شاگرد، آیت الله‌ هاشمی رفسنجانی را همراهی می‌کردم، فقدان ایشان بسیار سخت است. امیدوارم خداوند توفیق دهد تا بتوانیم اهداف بلند ایشان را در دانشگاه آزاد اسلامی محقق کنیم و راه ایشان را ادامه دهیم.

وی به ویژگی بارز شخصیتی آیت الله‌ هاشمی رفسنجانی اشاره کرد و گفت: در طول سالهای طولانی همکاری با ایشان، هرگز حرکتی ریاکارانه از ایشان مشاهده نکردم و دلیل ماندگاری نام ایشان و علاقه مردم، همین اخلاص و خالی از ریا بودن ایشان بود، هرکس می خواهد ماندنی شود، باید فقط برای خدا کار کند و بااخلاص و بی ریا باشد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی، با اشاره به حضور جمعیت میلیونی مردم در مراسم تشییع و ترحیم آیت الله هاشمی(ره) گفت: آیت الله هاشمی(ره) حدفاصل بین نسل اول انقلاب و نسل جوان بودند به همین خاطر در مراسم تشییع ایشان جمعیت میلیونی از اقشار مختلف مردم و از سراسر کشور شرکت کردند و با حضور خود دلدادگی شان را به آیت الله هاشمی اثبات کردند.

اعضای هیات امنا نقش مهمی در تحقق آرزوهای بنیانگذار دانشگاه آزاد اسلامی دارند

وی با بیان اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی(ره) شخصیتی ملی و در تاریخ ایران کم نظیر است‌، گفت: امیدوارم بتوانیم راه ایشان را برای تحقق آرزوهایشان دنبال کنیم. قطعا اعضای هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی نقش مهمی در تحقق آرزوهای بنیانگذار این دانشگاه بزرگ دارند.

دکتر میرزاده افزود: خوشحالیم که آیت الله هاشمی در سال های آخر عمر شریفشان ثمر دانشگاه آزاد اسلامی را دیدند و شاهد بودند که خیزش های علمی، پژوهشی و کارآفرینی در دانشگاه آغاز شده است، ایشان از شنیدن این گزارش ها همواره مشعوف می شدند. با این وجود کارهای بسیاری مانده که باید برای اتمام آنها در دانشگاه تلاش بیشتری کنیم.

وی با اشاره به گزارش ارائه شده از سوی دبیر هیات امنای استان خراسان شمالی درباره وضعیت واحدهای این استان گفت: به نظر می رسد رویش و خیزش خوبی در حوزه پژوهشی در استان خراسان شمالی صورت گرفته اما انتظار می رود تلاش بیشتری در زمینه انجام شود.

وی خواستار فعالیت جدی تر در مسیر اقتصاد دانش بنیان و توسعه شرکت های دانش بنیان که زیربنای اقتصاد مقاومتی است در استان خراسان شمالی شد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه گفت: کاهش جمعیت دانشجویی و افزایش رقبا از یکسو و برخوردهای سختگیرانه و فراتر از استانداردها با این دانشگاه از جمله چالش های این دانشگاه است که البته موجب ارتقای کیفیت نیز شده است.

دکتر میرزاده با اشاره به اختصاص اعتبار لازم، بر اتمام طرح های عمرانی با پیشرفت فیزیکی بالای 50 درصد تاکید کرد.

دکتر میرزاده با اشاره به صعود رتبه علمی دانشگاه آزاد اسلامی در بین کشورهای دنیا، گفت: براساس آخرین به روز رسانی پایگاه علمی ESI که معتبرترین سایت نمایه تولید علمی دانشگاه‌های دنیاست، جایگاه دانشگاه آزاد اسلامی به رتبه 158 صعود کرد. در حالیکه در مهر 92 این رتبه بالاتر از 750 در تولید علم جهانی بود.

در ادامه این جلسه مصوبات هیات امنای استان خراسان شمالی با رای اکثریت اعضا به تصویب رسید.

گفتنی است بودجه این استان از حیث منابع و مصارف 53 میلیارد تومان و از حیث درآمد و هزینه 35 میلیارد تومان با اعمال اصلاحاتی در ردیف بودجه پژوهشی و اعمال سیاست مدیریت هزینه، کنترل هزینه های خدماتی و ساماندهی نیروهای مازاد به تصویب اعضای این جلسه رسید.

200

کد خبر: 722798

وب گردی

وب گردی