توسعه دانشگاه آزاد اسلامی یکی از آرزوهای آیت الله هاشمی رفسنجانی بود

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودان گفت: زمانیکه آیت الله هاشمی رفسنجانی طرح تاسیس دانشگاه را به امام (ره) پیشنهاد داد خیلی ها اجرای این طرح را عملی نمی دانستند اما امام شخصا به این دانشگاه کمک کرد و در حق این دانشگاه دعا کرد و امروز این دانشگاه به عنوان یکی از برکات انقلاب اسلامی تا دورافتاده ترین نقاط کشور توسعه یافته است.

حسن داوری در گفت و گو با ایسکانیوز با اشاره به اینکه این دانشگاه میراث گرانقدر حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی است خاطر نشان کرد: کارکنان دانشگاه آزاد باید بدانند با کار و تلاش مضاعف و توسعه کمی و کیفی این مجموعه روح این بزرگوار را شاد کرده اند چون آقای هاشمی علاقه زیادی به این دانشگاه داشت و تا آخرین روزهای عمر پابرکتش دغدغه حل مشکلات آن را داشت.
عضو هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان تصریح کرد: حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی همواره اعتقاد و ایمان خود به اسلام، انقلاب، امام و رهبری را با عمل خود نشان داد و صبر و استقامت آن بزرگوار در تمام مراحل انقلاب ستودنیست.
رییس شورای تخصصی عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان خاطر نشان کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی سرتاسر عمر پربرکت خود را صرف خدمت به مردم کرد و همواره به دنبال عزت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی بود.
این مقام مسئول با اشاره به تعابیر زیبای مقام معظم رهبری و نماز ماندگار ایشان بر پیکر این مجاهد نستوه خاطر نشان کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی پیش از انقلاب تلاش های زیادی برای پیروزی انقلاب اسلامی انجام داد و حتی سرمایه و مال و اموال خود را هزینه انقلاب کرد و پس از انقلاب نیز همواره دلسوز این نظام و انقلاب بود.
داوری با اشاره به حضور پرشور مردم ایران در مراسم تشییع پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: ابراز علاقه و محبت مردم در روز تشییع پیکر این عالم مجاهد و وارسته جلوه ای زیبا از وحدت و همدلی آحاد ملت ایران بود.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودان مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی را نماد وحدت و اعتدال خواند و افزود: ما نیز باید پس از ایشان وحدت و همدلی خود را حفظ کنیم و نگذاریم توطئه های دشمنان ضربه ای به این نظام و انقلاب وارد کند.
وی افزود: یار دیرین امام و رهبری با رحلت ناباورانه خود کشور وجهان اسلام را در سوگ و عزای خود قرار داد و دانشگاه آزاد اسلامی نیز پدری دلسوز را از دست داد.
وی اضافه کرد: در اجلاس سال گذشته روسای واحدهای دانشگاه آزاد در تهران، حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی بحث آینده پژوهی را به عنوان یک رشته تحصیلی مطرح کرد و آینده پژوهی را یکی از ضروریات جامعه امروز ما میدانست و ایشان همواره به فکر آینده نظام و انقلاب و نسلهای آینده کشور بود.
وی در پایان تصریح کرد: متاسفانه ما بعضا قدر داشته های خود را نمیدانیم و زمانیکه آنها را از دست می دهیم متوجه خسران عدم حضوشان می شویم.

205/200

کد خبر: 722820

وب گردی

وب گردی