زنان الگو در ورزش پارالمپیکی جایزه می‌گیرند

کمیته بین‌المللی پارالمپیک از اعضای خود دعوت به‌عمل آورده است تا یک شخص یا نهاد را برای «روز ملی احترام به زن» معرفی کنند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از سایت کمیته ملی پارالمپیک، طبق اعلام IPC شخص و نهاد نامزد باید کسی باشد که به باور آنها نماد روح پارالمپیک و الهام بخش زنان در عرصه ورزش معلولان است.

آخرین فرصت برای کمیته‌های ملی برای معرفی نامزد مورد نظر تاریخ 13 فوریه (25 بهمن) خواهد بود.

فرآیند بررسی و انتخاب گزینه‌ها توسط «کمیته زنان پارالمپیک» انجام خواهد شد که ریاست آن بر عهده خانم «تینه ریندوم تلیمان» است.

وی گفت: در سال‌های گذشته با چهره‌هایی آشنا شده‌ایم که خود را وقف تغییرات برای افراد معلول در ورزش و زندگی کرده‌اند. امیدوارم این جایزه باعث شود تا توجهات به کارشان معطوف شود و به دیگران برای قدم گذاشتن در راهی که گذاشته‌اند الهام بخشد. امیدوارم این جایزه به آنها کمک کند تا برای زنان و دختران آینده میراث بر جا بگذارند.

تلیمان افزود: من همه را به شدت تشویق می‌کنم تا شخص و یا نهادی را نامزد کنند تا بتواند ارزش‌های پارالمپیک را به نمایش بگذارد و اطمینان دهد که ورزش پارالمپیکی می‌تواند به عنوان الگویی برای برابری باشد.

جایزه «روز ملی احترام به زن» در سال 2016 به خانم «کارلا کوالتراف»، وزیر ورزش و معلولان کانادا رسید.

وی در پارالمپیک‌های 1988 سئول و 1992 بارسلونا سه مدال برنز در رشته شنا کسب کرد. کارلا سپس در عرصه ورزش پارالمپیک خدمات ارزنده‌ای را انجام داد.

604

کد خبر: 722826

وب گردی

وب گردی