علیرضا تابش: کاش «خانه ای در خیابان چهل و یکم» در شرایط مناسب‌تری نمایش داده می‌شد

علیرضا تابش درباره فیلم «خانه ای در خیابان چهل و یکم» می گوید: فیلمنامه سخت، محققانه و زیبای این اثر در کنار تسلط کارگردان جوان و آینده‌دار آن، نویدبخش جریان‌های بدیع فرهنگی در عرصه سینمای نوین ایران است.

به گزارش ایسکانیوز، مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی با انتشار یادداشتی درباره فیلم «خانه ای در خیابان چهل و یکم» نوشت: «انسانیت، آرامش، تعقل، اندیشمندانه زیستن و از همه مهمتر دوری از زخم‌های کهنه انتقام‌جویی از ویژگی‌های بارز و ارزشمند فیلم شریف و وجیه "خانه‌ای در خیابان چهل و یکم " است.

داستان سه مادر در خانواده‌ای بحران زده که نقش مادرانه‌ی زنِ باتدبیر ایرانی در آن پر رنگ می‌شود. فیلم فضای روانشناسانه و اخلاقی پیچیده‌ای دارد و بازیگران توانمند زن این فیلم هم امتیاز دیگری برای آن هستند.

فیلمنامه سخت، محققانه و زیبای این اثر در کنار تسلط کارگردان جوان و آینده‌دار آن، نویدبخش جریان‌های بدیع فرهنگی در عرصه سینمای نوین ایران است. حمیدرضا قربانی فیلمساز کاربلدی که تجربه ساخت اولین فیلم سینمایی‌اش را سال ٩٤، پشت سر گذاشت و امیدوارم فیلم دومش را نیز تدارک ببیند و زودتر کلید بزند.

پارسال وقتی فیلمنامه‌ی "خانهای در خیابان چهل و یکم " را خواندم ، باتوجه به سوابق کارگردان و تهیه‌کننده فیلم ، یقین داشتم که با فیلمی متفاوت و انسانی در سبد فیلمهای سینمایی سال روبرو خواهیم شد. مجموعه‌ای از هنرنمایی بهترین‌های سینمای ایران در پشت و جلوی دوربین، مخاطب این فیلم تاثیرگذار را بیش از پیش به نسل تازه نفس سینمای کشورمان امیدوار می‌کند.

بنیاد سینمایی فارابی سال گذشته و امسال از تعدادی فیلم اول حمایت کرد و از جمله در ساخت فیلم "خانه‌ای در خیابان چهل و یکم" مشارکت داشت. خوشحالم که اکران این فیلم در سینماها آغاز شد اما کاش در شرایطی مناسب‌تر و تعداد بیشتری از سالن‌های سینما این فیلم نمایش داده می‌شد.

خرسندم که تیم جوان، یکدل و باصفای این فیلم توانسته‌اند حرف برآمده از دلشان را بر عمقِ جان مخاطب بنشانند و امیدوارم مخاطبان در تهران و شهرستانها این فیلم را در فضایی مطلوب تماشا کنند، برای تمام عزیزان دست‌اندرکار این فیلم توفیقات روزافزون را از درگاه خداوندمنان آرزومندم.»

501500

کد خبر: 722922

وب گردی

وب گردی