واکسیناسیون فلج اطفال در مناطق صعب العبور و کوهستانی تفتان/تصاویر

دکتر غلامرضا گنابادی فارغ التحصیل از دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد از جمله افرادی است که در زمینه واکسیناسیون فلج اطفال در مناطق صعب العبور تفتان و مناطق مرزی فعالیت می کند.

به گزارش ایسکانیوز، فلج اطفال از بیماری هایی است که کودکان بسیاری را درگیر کرده و اقدامات لازم در جهت پیشگیری از آن در نظر گرفته شده است اما ممکن است بسیاری از کودکان در مناطق دور افتاده دسترسی لازم به واکسن فلج اطفال را نداشته باشند. رئیس مرکز جامع سلامت کوشه یکی از افرادی است که در به مناطق مرزی و صعب العبور سفر می کند بلکه بتواند آمار فلج اطفال را درکشور به صفر برساند.

دکتر غلامرضا گنابادی که مدرک دکترای حرفه ای خود را از دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد گرفته است در این باره به ایسکانیوز می گوید: طرح واکسیناسیون فلج زیر نظر وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شبکه بهداشت خاش انجام می شود.

وی ادامه می دهد: این طرح در سال طی 2 مرحله با هدف کودکان زیر 5 سال صورت می گیرد و تا کنون در روستاهای علی آباد ،کوشه، جم چن، انجرک ،سیاه برخار ، جلگه ، فیروزاباد ، چاهوک همچنین منطقه تفتان بلوچستان انجام شده است.مرحله اول این طرح از 25 تا 29 ذی ماه و مرحله دوم آن نیز از 30 بهمن تا 4 اسفند انجام می شود.

گنابادی می گوید: واکسیناسیون فلج اطفال در برخی از استان های مرزی مانند سیستان وبلوچستان، با توجه به همجوار بودن با کشور پاکستان و افغانستان هر ساله انجام می شود، این واکسن به صورت خوراکی است و به هرکودک زیر ٥ سال چه ایرانی وغیر ایرانی و یا مهمان که در منطقه تحت پوشش حضور داشته باشد، داده می شود.

وی می گوید:به طور کلی می توان گفت طرح تحول سلامت ضریب بهداشت را در کل منطقه بالا برده و با توجه به جمعیت مهاجر در استان های مرزی هر ساله پوشش واکسیناسیون بیشتر از 100 درصد انجام می شود حتی در مناطق صعب العبور با همت تیم سلامت ما انجام شده است.

701/700

کد خبر: 722927

وب گردی

وب گردی