ساخت دستگاه تفکیک مواد نفتی توسط شرکت دانش بنیان

مدیرعامل شرکت دانش بنیان ساخت تجهیزات نفتی تصریح کرد :این دستگاه بر روی لوله نصب شده و به صورت آلتراسونیک است و مواد درون لوله بدون تماس با مواد نفتی و سوراخ کردن لوله ، نمایش داده می شود تا نوع مواد درون لوله و گرابکی آن مشخص شود.

علیرضا تیموری مدیرعامل شرکت دانش بنیان ساخت تجهیزات نفتی در گفتگو با ایسکانیوز گفت :ما شرکت دانش بنیانی هستیم که فعالیت خود را در مرکز رشد دانشگاه آزاد آغاز کرده ایم.

او ادامه داد: دستگاهی که ساخته ایم دستگاه چگالی سنج و پیکت افکتور آلتورا سونیک است که در شرکت نفت کاربرد دارد. در حال حاضر نیز آن را نصب و در حال استفاده از آن هستیم .قرارداد ساخت و تولید آن را نیز داشته ایم و در حال تولید آن نیز می باشیم.

تیموری با اشاره به تفکیک سازی مواد با استفاده از این دستگاه افزود: در خطوط انتقال نفت خیلی مهم است که بدانیم در یک لوله چه موادی عبور می کند چرا که تمامی فرآورده ها از درون یک لوله عبور می کنند. موادی نظیر: بنزین ،گازوییل، نفت سفید و نفت خام از یک لوله عبور کرده و فاقد لوله جداگانه ای هستند.

وی ادامه داد :همچنین در ایستگاه تحویل در مراکز پخش، بسیار مهم است که بدانیم در لوله دقیقا چه موادی وجود دارد تا هرکدام در مخزن مربوط به خود رفته و اشتباها موادی نظیر بنزین در مخزن مواد دیگر مانند گازوییل نرود و چند میلیون لیتر مواد را آلوده نکند.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان ساخت تجهیزات نفتی تصریح کرد :این دستگاه را ما بر روی لوله نصب کرده ایم و به صورت آلتراسونیک است و مواد درون لوله بدون تماس با مواد نفتی و سوراخ کردن لوله ، نمایش داده می شود تا نوع مواد درون لوله و گرابکی آن مشخص شود.ضمن اینکه درون لوله ها ابزاری به نام پیگ برای تمیز کردن داخل لوله وجود دارد و در ایستگاه دریافت دانستن زمان رسیدن پیگ بسیار اهمیت دارد تا بتوانند پس از رسیدن ، آن را از درون دستگاه بیرون بیاورند.

تیموری با اذعان بر جلوگیری از خروج ارز توسط تولید داخلی این دستگاه اظهار داشت : این دستگاه هیج مشابه داخلی ندارد ودر گذشته فقط از خارج از کشور با قیمت بسیار بالا وارد می شد. که ما اولین نمونه آن را ساخته و به ثبت رسانده ایم و اکنون نیز گواهی ثبت اختراع آن را دریافت کرده ایم.

وی با اشاره به قیمت این دستگاه خاطرنشان کرد : قیمت دستگاه خارجی آن 30 میلیون تومان است، در حالی که دستگاه داخلی آن را با نصف قیمت به قیمت 15 میلیون تومان با همان کیفیت تهیه کرده ایم و با چند جا قرارداد تولید و فروش آن را بسته ایم.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان ساخت تجهیزات نفتی از کمک های دریافتی از سوی دانشگاه آزاد اسلامی قدردانی کرد و اذعان داشت: دانشگاه از طرح های جدید ما بسیار استقبال و حمایت کرده است و با توجه به اینکه ما شرکت خود را به تازگی دانش بنیان کرده ایم اما هم از نظر مالی و هم از نظر فضا، بسیار به ما کمک کرده است.

تیموری در پایان به کارآفرینی حاصل از ساخت و تولید این دستگاه اشاره کرد و گفت :در شرکت ما 5نفر و در مرکز رشد 3 نفر مشغول به فعالیت هستند.

402/101

کد خبر: 722954

وب گردی

وب گردی