احتمال تقلب شرکت رنو در آزمایشات سنجش آلاینده های خودروهای دیزلی

پس از رسوایی بزرگ شرکت فولکس‌واگن در رابطه با تقلب در آزمایش‌های سنجش آلاینده‌های خودروهای دیزلی، زمزمه‌هایی از تکرار این موضوع برای شرکت رنو به گوش می‌رسد.

به گزارش ایسکانیوز، این هفته، هفته‌ی خوبی برای طرفداران خودروهای دیزلی نبود. آژانس حفاظت محیط زیست اعلام کرد که شرکت خودروسازی فیات‌کرایسلر از ادوات اضافی برای دستکاری تجهیزات اندازه‌گیری آلاینده‌‌ها در برخی از خودروهای دیزلی‌اش استفاده کرده است. هم‌اکنون شرکت رنو نیز مورد هجوم انتقادات مقامات فرانسوی قرار گرفته است که ادعا می‌کنند خودروسازان درست مانند شرکت فولکس‌واگن، به صورت عمد در آزمایشات اندازه‌گیری آلاینده‌ها تقلب می‌کنند و مقدار اکسید نیتروژن تولیدی آن‌ها، ده برابر حد مجاز است.

طبق گزارش منتشر شده در روزنامه‌ی لفیگارو (Le Figaro) کشور فرانسه، شرکت رنو بر این موضوع تاکید کرد که خودروهای تولیدی این شرکت، منطبق با تمامی مقررات محیط‌زیستی است. در حال حاضر، سه قاضی فرانسوی مسوول رسیدگی به این پرونده شدند. اگر این موضوع صحت داشته باشد، به نظر می‌رسد برخلاف شرکت فولکس‌واگن، تجهیزات تقلب شرکت رنو سخت‌افزاری است نه نرم‌افزاری.

پیش از این آزمایش‌های سنجش آلاینده‌ها، بر روی ۵۲ خودرو با برند‌هایی هم‌چون سیترو‌ئن، پژو، رنو، تویوتا، فورد و غیره توسط کمیسیون فرانسه انجام گرفت؛ اما در این میان هنوز علت متهم‌شدن شرکت رنو مشخص نیست. این گروه متوجه شد که آلاینده‌های تولیدی بیشتر خودروها، بیشتر از حد مجاز است، اما مقدار این عبور از حد مجاز، متفاوت است. قوانین فرانسه تا ۲.۱ برابر حد مجاز را نیز قبول می‌کند؛ اما همه‌ی این خودروها نتوانستند این مقدار را نیز پاس کنند.

این اولین خبر در رابطه با احتمال تقلب شرکت رنو نیست. پاییز گذشته، گروه مستقلی ادعا کرد که تولید آلاینده‌ی مدل رنو اسکیپ (Espace)، ۲۵ برابر حد مجاز است. این ادعا با همکاری دانشگاه علوم کاربردی شهر برن کشور سوییس و کنسول بین‌المللی حمل‌و‌نقل پاک انجام و منتشر شد. شرکت رنو در این رابطه گفت که آزمایش‌های دانشگاهی همانند آزمایشاتی نیست که دولت انجام می‌دهد و نتایج حاصل از آن قابلیت انطباق با معیار‌های دولتی را ندارد.

200/202

منبع: زومیت

کد خبر: 722986

وب گردی

وب گردی