برنامه Video Editor: ادیتور پیشرفته برای فایل های ویدیو در اندروید

Video Editor اپلیکیشنی برای گوشی‌های اندروید است که به کمک آن می‌توانید یک ابزار همه فن حریف برای ویرایش ویدیوها در اختیار داشته باشید.

به گزارش ایسکانیوز، تاکنون در زوم اپ اپلیکیشن‌های متنوعی را برای ویرایش فایل‌های ویدیویی معرفی کردیم که تمرکز بیشتر آن‌ها بر ویرایش‌های تصویری و افزودن افکت و فیلترهای رنگی بوده است. اما این بار به سراغ اپلیکیشن کاربردی‌تری رفته‌ایم که هدف اصلی آن ارائه‌ی ابزارهای ویرایشی بسیار مفیدی است که احتمالا هر کاربری در رابطه با ویدیوها به آن نیاز داشته باشد. Video Editor یک ویرایشگر همه فن حریف برای فایل‌های ویدیویی است که تقریبا تمام ابزارهایی که برای کار با ویدیوها لازم است را در اختیا شما قرار می‌دهد. در این برنامه به ابزارک‌های متنوعی دسترسی دارید که به طور جزئی شما را با آن‌ها آشنا خواهیم کرد. توسط ابزار Trim می‌توانید ویدیوهای طولانی را برش داده و تنها بخش مورد نظرتان را از آن جدا کنید. برای مثال ممکن است قصد نشان دادن تنها چند ثانیه از یک ویدیو را به دوست خود داشته باشید. در حالت عادی برای این‌کار باید نسخه‌ی کامل ویدیو را برای او ارسال کنید اما به کمک ابزار Trim می‌توانید بخش مورد نظر را برش دهید و سپس اقدام به ارسال آن کنید. در این مواقع حتی ممکن است ده‌ها مگابایت در حجم ارسالی صرفه جویی شود. ابزار بعدی Crop است که به کمک آن می‌توانید تنها بخشی از صفحه‌ی ویدیو را برش دهید. برای مثال تصور کنید که به همراه دوست خود در یک ویدیو حضور دارید. حال اگر قصد انتشار این ویدیو را داشته باشید، اما تمایلی به حضور دوست حاضر در تصویر نداشته باشید می‌توانید توسط ابزار Crop اقدام به برش دادن محل مورد تایید کنید تا در نهایت ویدیویی تحویل بگیرید که بخش‌های خارج از محدوده‌ی مورد تایید در آن حذف شده باشد.

توسط ابزار بسیار جالب Compress نیز می‌توانید به فشرده سازی حجم و کیفیت ویدیوها بپردازید. این امر به ویژه برای زمانی که قصد اشتراک یک ویدیو در فضای مجازی را دارید بسیار کاربردی و مناسب خواهد بود چرا که برای بسیاری از ویدیوها نیازی به کیفیت بالا وجود ندارد از همین رو و می‌توانید آن ویدیو را ابتدا فشرده کنید و بعد از کاهش حجم، اقدام به نشر آن کنید. در این بخش با چند حالت پیش‌فرض مواجه خواهید شد که می‌توانید درصد فشرده سازی و کاهش کیفیت را از بین یکی از موارد پیشنهادی انتخاب کنید. در تستی که هنگام نوشتن این مطلب انجام دادیم یک ویدیوی ۱۰ مگابایتی با کمترین میزان افت کیفیت که به طور کامل قابل چشم پوشی بود به حجم ۲ مگابایت کاهش پیدا کرد. در رابطه با بخش صوتی ویدیوها نیز توسط دو ابزار جداگانه هم می‌توانید یک فایل موسیقی را به ویدیوی خود اضافه کنید و هم می‌توانید فایل موسیقی موجود در یک ویدیو را استخراج کنید که امری بسیار کاربردی به حساب می‌آید. در صفحه‌ی اصلی برنامه با ۳ تب جداگانه با عنوان‌های ویدیو، تصویر و صدا مواجه خواهید شد که البته منظور از این ۳ تب پشتیبانی این ادیتور از این ۳ نوع فایل نیست، بلکه بخش عکس و صدا مربوط به فایل‌هایی است که از ویدیوها استخراج خواهید کرد. به عنوان دو ابزار آخر نیز می‌توانید سرعت ویدیوها را تغییر دهید و آن‌ها را چند برابر تندتر یا کندتر کنید. برای دانلود این اپلیکیشن می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید.

200/202

منبع: زومیت

کد خبر: 722994

وب گردی

وب گردی