استقبال سازمان ملل از یک ساله شدن اجرایی برجام

سخنگوی دبیر کل سازمان ملل گفت که این سازمان از اولین سالگرد اجرای برنامه جامع اقدام مشترک استقبال می کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در ادامه واکنش‌ها به یک سالگی اجرای توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 ، فرهان‌حق سخنگوی آنتونیو گوترس، دبیرکل جدید سازمان ملل در یک کنفرانس خبری گفت: سازمان ملل از اولین سالگرد اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) که یک گام مهم در مسیر این توافق تاریخی بود، استقبال می‌کند.

وی همچنین گفت: این توافق نقشی اساسی در اطمینان از ماهیت صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای ایران ایفا می کند. سازمان ملل از تمام طرف‌ها می‌خواهد تا از اجرای برنامه کامل و موثر برجام حمایت کنند و به علاوه تاکید می‌کند که مهم است این توافق فواید ملموس برای مردم ایران و تمام طرف ها داشته باشد.

ایران و گروه 1+5 در ژوئیه2015 برسر برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) به توافق دست یافتند که در 16 ژانویه به اجرا درآمد و منجر به لغو تحریم های بین المللی وضع شده علیه ایران در ازاء محدودیت برنامه هسته‌ای این کشور شد.

سخنگوی دبیرکل سازمان‌ملل در ادامه تاکید کرد که این توافق اهمیت دیپلماسی را نشان داد که موجب افزایش صلح و ثبات در منطقه شده است.

وی افزود: سازمان ملل کماکان به حمایت خود از اجرای برجام مطابق با قطعنامه 2231 و دیگر تصمیمات مربوط شورای امنیت ادامه می‌دهد.

302

کد خبر: 723052

وب گردی

وب گردی