لزوم آموزش اعضای هیات علمی و دانشجویان برای فعالیت تر شدن در حوزه تجاری سازی علم

عباس شمسی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمین در سال گذشته سه اختراع را با مالیکت دانشگاه به ثبت رسانیده است که از ابتدای تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی در استان مرکزی بی سابقه است. دراین خصوص آنچه اهمیت دارد این است که اعضای هیأت علمی و دانشجویان آموزش های لازم راکسب کنند

دکتر عباس شمسی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمین به ایسکانیوز گفت: در زمینه تحصیلات تکمیلی درحال حاضر دراین واحد دانشگاهی درمقطع کارشناسی ارشد تعداد 2150 نفردانشجو در 32 رشته و درمقطع دکترای تخصصی تعداد 187 دانشجو در 14 رشته مشغول به تحصیل هستند.

وی افزود: در حال حاضر در زمینه تولید علم و چاپ مقالات در وضعیت خوبی قرار داریم. اما پیشنهاد می شود که تولید علم به سوی تجاری سازی و اقتصاد دانش بنیان پیش رود تا مطالب علمی قابلیت کاربردی در سطح جامعه را داشته باشد و برای حل مشکلات به کار رود. در همین راستا، دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمین در سال گذشته سه اختراع را با مالیکت دانشگاه به ثبت رسانیده است که از ابتدای تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی در استان مرکزی بی سابقه است. دراین خصوص آنچه اهمیت دارد این است که اعضای هیأت علمی و دانشجویان آموزش های لازم راکسب کنند.

وی خاطر نشان کرد: معمولا اکثر دانشجویان تحصیلات تکمیلی که در شرف فارغ التحصیلی هستند اقدام به چاپ مقالات کنفرانسی، ISI یا ISC می کنند که با برگزاری کارگاه های مقاله نویسی به زبان فارسی و انگلیسی موجب تقویت تولید علم در این حوزه می شویم اما به صورت همزمان و به خصوص در رشته های فنی، در حال تلاش جهت سوق دادن پایان نامه ها به سوی اختراعات و اقتصاد دانش بنیان هستیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمین در پایان در خصوص تعداد اعضای هیات علمی این واحد گفت: اعضای هیأت علمی این واحد تعداد 38 نفر هستند که از این تعداد 162نفر به عنوان استاد حق التدریس بااین واحد دانشگاهی همکاری می کنند.

200/202

کد خبر: 723062

وب گردی

وب گردی