آیت الله هاشمی رفسنجانی عصاره همه خوبی ها بود / آیت الله با تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی، آبروی علمی برای ایران به ارمغان آورد

سیصد و هشتادمین جلسه هیات امنای استانی دانشگاه آزاد اسلامی و چهاردهمین جلسه هیات امنای استان خراسان جنوبی صبح امروز به ریاست دکتر میرزاده و با حضور اعضا، به منظور تصویب بودجه این استان در سال 96 برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر میرزاده در ابتدای این جلسه ضمن گرامیداشت یاد آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی و ابراز تأسف مجدد از فقدان ایشان، گفت: مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی درواقع منبع انرژی خود را از دست داده است.

دکتر میرزاده با بیان اینکه خصیصه های برجسته آیت الله هاشمی رفسنجانی کم نظیر است، اظهار داشت: یکی از ویژگی های اخلاقی ایشان، ایجاد انگیزه برای مدیرانی بود که مستقیماً با ایشان کار می کردند. مخصوصاً در دوران بداخلاقی های رایج، بارزترین خصیصه آیت الله اخلاص، کار برای خدا و جدیت در عمل بود. هرگز در رفتار ایشان ریا دیده نمی شد و این ویژگی کمی نیست.

آیت الله هاشمی رفسنجانی در تاریخ ایران به عنوان یک قهرمان ملی ثبت شده است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه گفت: در تاریخ انسان های مخلص و باخدا ماندگار هستند. حضرت ابراهیم و امام حسین (ع) به دلیل اخلاص عمل خود در تاریخ ثبت شده و مورد توجه جهانیان قرار گرفته اند.

وی افزود: آیت الله هاشمی رفسنجانی نیز از این رو در تاریخ معاصر ایران ماندگار شده و می بینیم در مراسم تشییع ایشان بیش از 5 میلیون نفر حضور داشتند و در سراسر ایران میلیون ها نفر عزادار رحلت ایشان بودند و در تاریخ ایران به عنوان یک قهرمان ملی ثبت شده است.

میرزاده با بیان اینکه در مورد زندگی و آثار آیت الله هاشمی رفسنجانی کتاب ها باید نوشته شود، تاکید کرد: ایشان در هر موقعیت و جایگاهی که قرار گرفت، موفق عمل کرد و دلیل آن هم تنها تکیه به خداوند و انجام امور به خاطر تکلیف الهی بوده است که باید برای تمامی مدیران الگو باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی عصاره همه خوبی ها بود؛ اهل مطالعه، آگاه به مسائل روز، هوشمند و شجاع بود.

چهره علمی آیت الله هاشمی رفسنجانی نباید پشت چهره سیاسی و اجتماعی ایشان پنهان بماند

دکتر میرزاده تاکید کرد: چهره علمی آیت الله هاشمی رفسنجانی نباید پشت فعالیت های سیاسی و اجتماعی ایشان پنهان بماند و تألیفات ارزشمند ایشان باید بازنشر و در اختیار جوانان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی بیش از صد جلد تألیف داشته است، گفت: متاسفانه کوشش های علمی و پژوهش های قرآنی ایشان پشت پرده فعالیت های سیاسی و مدیریتی ایشان پنهان مانده است.

آیت الله هاشمی رفسنجانی جای خالی امیرکبیر را در عصر حاضر پر کرده بود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی جای خالی امیرکبیر را در عصر حاضر پر کرده بود، گفت: امیرکبیر می دانست که برای توسعه ایران، به توسعه علمی نیاز است و با تاسیس دارالفنون گام مهمی در این راه برداشت. آیت الله هاشمی رفسنجانی نیز با تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی، ایران را در مسیر توسعه علمی قرار داد و درواقع آبروی علمی پژوهشی برای ایران به ارمغان آورد.

وی با بیان اینکه نام آیت الله هاشمی در جریده عالم و در تاریخ معاصر ایران برای همیشه ثبت و ضبط شده، گفت: بیش از 60 سال فعالیت در زمینه اجتماعی و سیاسی و علمی، تاثیر غیر قابل انکار آیت الله در تاریخ ایران را سبب شده است.

دکتر میرزاده با بیان اینکه آیت الله هاشمی، دانشگاه آزاد اسلامی را همچون فرزند خود دوست می داشت، تصریح کرد: اگرچه ما امروز بزرگترین حامی و پشتیبان خود را از دست داده ایم، اما وظیفه ماست تا زمانی که توفیق خدمت داشته باشیم، برای اثربخشی بیشتر آن تلاش کنیم.

وی افزود: باید با تمام توان راه آیت الله را ادامه داده و برای توسعه و پیشرفت دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان امانت بزرگ ایشان، بکوشیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در پایان ابراز امیدواری کرد روح بلند آیت الله هاشمی رفسنجانی با انبیاء و اولیاء محشور شود.

تصویب بودجه استان خراسان جنوبی

گفتنی است در پایان جلسه هیات امنای استان خراسان جنوبی، بودجه این استان شامل 59 میلیارد تومان از حیث منابع و مصارف و 47 میلیارد تومان از حیث درآمد و هزینه، به تصویب اعضای جلسه هیات امنای استان رسید.

200

کد خبر: 723085

وب گردی

وب گردی