تأکید بر فعالیت‌های پژوهشی تقاضامحور و هدفمند در مدارس و آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای سما گیلان

دبیر شورای نظارت و هماهنگی سما استان گیلان بر انجام فعالیت‌های پژوهشی تقاضامحور و هدفمند در مدارس و آموزشکده‌های سما استان گیلان تأکید کرد.

به گزارش ایسکانیوز، رحمت علی صابری حقایق در جلسه اختتامیه ستاد پژوهش این استان اظهار کرد: از ابتدای سال 94 بر انجام فعالیت‌های پژوهشی تقاضامحور و هدفمند به ویژه در راستای بهبود فعالیت های سما تأکید کردیم که این اقدام با توجه به شعار هفته پژوهش در سال 95 با موضوع «پژوهش تقاضامحور و تجاری سازی؛ فناوری زیربنای اقتصاد مقاومتی»، باید بیش از پیش در مدارس و آموزشکده های سما استان گیلان مورد توجه قرار گیرد.

دبیر شورای نظارت و هماهنگی سازمان سما در استان گیلان با توجه به نامگذاری اولین روز هفته پژوهش به «پژوهش، فناوری و مدرسه»، به اهمیت امر پژوهش در مدارس تاکید و خاطرنشان کرد: یکی از اهداف سما استان گیلان، نهادینه کردن فعالیت های پژوهشی در مدارس است، زیرا بستر اصلی پژوهش را آموزش و پرورش تشکیل داده و اثربخشی آن کل جامعه را تحت پوشش قرار خواهد داد.

صابری با بیان اینکه طرح های پژوهشی می‌تواند معیار رونق اقتصادی شخصی و سازمانی باشد، افزود: «سما از طرح های پژوهشی دانش آموزی و دانشجویی که تقاضامحور باشند، حمایت خواهد کرد.»

وی گفت: «سما استان گیلان در راستای توسعه کارآفرینی، پژوهش ارزش آفرین و تقاضا محور، مهارت آموزی و پایبندی بر ارزش‌های انسانی و اسلامی برای تحول و توسعه سما تلاش‌هایی را آغاز کرده و در راستای آرمان خود مبنی بر «سرآمدی در مدارس و مهارت ایران اسلامی » حرکت کرده است.»

صابری افزود: توسعه فعالیت‌های پژوهشی خلاقانه منجر به توسعه کارآفرینی و سوق دادن زندگی دانش آموزان و دانشجویان به سمت اشتغال پایدار خواهد شد و از مدیران پژوهشی آموزشکده‌ها و رابطان پژوهشی مدارس خواست تا فرهنگ انجام فعالیت‌های پژوهشی تقاضا محور و خلاقانه را در مدارس و آموزشکده‌های فنی و حرفه ای سما استان گیلان نهادینه کنند.»

در پایان با بررسی فعالیت های پژوهشی ارسالی به دبیرخانه ستاد پژوهش شورای نظارت و هماهنگی سما استان گیلان، نفرات برتر در حوزه های مختلف انتخاب شدند.

200

کد خبر: 723113

وب گردی

وب گردی