دکتر امید خبر داد:  واحدهای فناور در مراکز علمی کاربردی راه اندازی می شود

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی از رایزنی و هماهنگی با وزارت علوم به منظور راه اندازی واحدهای فناور در مراکز قوی و توانمند این دانشگاه خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی، دکتر محمدحسین امید سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی در آیین تجلیل از برگزیدگان عرصه های پژوهشی و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی، پرداختن به فناوری و رفتن به سمت دانشگاه نسل سوم و کارآفرین را بنای اصلی برنامه های این دانشگاه در دوره جدید مدیریت علمی کاربردی خواند.

وی به تکالیف تعیین شده در برنامه ششم توسعه کشور برای نظام آموزش مهارتی اشاره کرد و گفت: نظام آموزش مهارتی که برعهده دانشگاه جامع علمی کاربردی، دانشگاه فنی و حرفه ای و برخی از واحدهای دانشگاه آزاد و موسسات غیرانتفاعی است، براساس برنامه ششم توسعه موظف شده تا جمعیت دانشجویان مهارتی کشور از 20 درصد کل جمعیت دانشجویی کشور در ابتدای برنامه ششم را به 30 درصد افزایش دهد.

دکتر امید با اشاره به اینکه جمعیت دانشجویی مهارتی کشور هم اکنون زیر 20 درصد است، خاطرنشان کرد: با این اوصاف، در سال 1396 که اولین سال اجرای برنامه توسعه ششم خواهد بود باید جمعیت دانشجویان مهارتی را به عدد 20 درصد برسانیم که این امر تکلیف سنگینی برای ما ایجاد می کند.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی با ابراز تاسف از اینکه در زمان حاضر، اتفاق نظر درخصوص "دانشجوی مهارتی" در کشور وجود ندارد خواستار تعریف یکسان و استاندارد از این مفهوم در نظام آموزش مهارتی شد.

وی افزود: تمرکز دانشگاه علمی کاربردی بر گسترش واحدها و دوره های آموزشی طی دهه های اخیر، تا حدود زیادی این دانشگاه را از توجه به پژوهش و فناوری بازداشته است اما از این پس، ظرفیت و توان دانشگاه علمی کاربردی بیشتر در خدمت پژوهش و فناوری قرار خواهد گرفت.

دکتر امید درباره برنامه های توسعه ای دانشگاه علمی کاربردی نیز بیان داشت: طبق برنامه، توسعه کمی به لحاظ ایجاد مراکز جدید نخواهیم داشت ولی دوره ها و رشته های جدید و مورد نیاز کشور را به طور جدی در دستور کار داریم.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی افزود: امسال برای اولین بار در تاریخ دانشگاه علمی کاربردی، با موافقت وزارت علوم در مرحله تکمیل ظرفیت، پذیرش دانشجو داشتیم و درحالیکه قبلا پذیرش دانشجوی علمی کاربردی فقط یک نوبت در سال صورت می گرفت امسال طبق رایزنی که با شورای گسترش آموزش عالی داشتیم قرار شد برای رشته ها و دوره های خاص مورد نیاز کشور، در بهمن ماه هم پذیرش دانشجو داشته باشیم.

وی ابراز امیدواری کرد دانشگاه علمی کاربردی در مسیر تغییر و تلاش برای تبدیل به یک دانشگاه نسل سوم و کارآفرین از حمایت های وزارت علوم برخوردار باشد.

200/202

کد خبر: 723118

وب گردی

وب گردی