مراکش یگان ویژه حفاظت امنیت ملی و مقابله با ترور تشکیل می‌دهد

در پی افزایش تهدیدات تروریستی،‌ مقامات مراکش تدابیری را برای بهبود کارآمدی دستگاه‌های امنیتی خود اتخاذ کردند که برجسته‌ترین این اقدامات تشکیل یگان‌های مشترک از نیروهای ارتش و پلیس است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روزنامه مستقل رای الیوم، نیروهای مشترک در خیابان‌های مهم شهرهای مراکش حضور دارند.

در همین راستا مدیریت کل امنیت ملی مراکش دست به تغییراتی در داخل دستگاه‌های خود زده است و برای نخستین بار در این کشور طرح تشکیل نیروهای امنیتی مشترک ویژه برای حفاظت از پایگاه‌های حساس و امنیت ملی ارائه شده است. این نیروها که به زودی به شکل می‌گیرند متشکل از گارد پادشاهی و نیروهای ارتش و نیروهای دریایی هستند و در ماموریت‌های حساسی که مامور به اجرای آن خواهند شد بر جدیدترین تجهیزات و ابزارهای فنی ویژه تکیه خواهند کرد.

منابع آگاه اعلام کردند که نیروهای ویژه مراکشی با نیروهای ویژه آمریکایی در کالیفرنیا برای انجام ماموریت‌های حساس همچون مداخله در موارد بحران‌های بزرگ و تامین امنیت پایگاه‌های استراتژیک و برخورد با عملیات‌ها و تلاش‌های تروریستی و هر آنچه که مربوط به جرائم سازمان یافته و فراقاره‌ای همچون فعالیت‌های دریایی غیرقانونی و قاچاق و دزدی دریایی و تروریسم است، آموزش‌های مشترک دیده‌اند.

این نیروها به عنوان یگان‌های ذخیره در موارد فوق‌العاده در آمادگی کامل به سر خواهند برد و از برجسته ترین ماموریت‌هایی که به آنها سپرده خواهد شد، تحکیم امنیت فرودگاه‌ها، سدهای آبی، تاسیسات تولیدی بزرگ و استراتژی و نهادهای دولت خواهد بود که معمولاً هدفی برای طرح‌های تروریستی و مجرمانه بزرگ هستند.

پس از پایان دوره آموزش با نیروهای ویژه آمریکایی، پیش بینی می‌شود که این نیروها به زودی فعالیت خود را آغاز کنند. این نیروها برنامه امنیتی جدیدی را اجرا خواهند کرد که شامل تاسیسات حیاتی و استراتژیک براساس اهمیت آنها و خطرهای احتمالی در شهرهای مهم می‌شود و تدابیری نیز برای مداخله در صورت وقوع هرگونه تهدیدی، تدوین خواهد شد.

پیشتر نیز در یکی از بزرگترین پایگاه‌های نظامی در مراکش (پایگاه القنیطره در نزدیکی رباط) آموزش‌های ویژه‌ای برای خنثی سازی مین‌ها با نظارت نیروهای مارینز آمریکا انجام شد که یگان‌های ویژه در داخل ارتش مراکش از این آموزش‌ها بهره بردند.

منبع: ایسنا

308

کد خبر: 723125

وب گردی

وب گردی