آیین نکوداشت یاد و خاطره آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دانشگاه آزاد اسلامی سمنان برگزار شد

مسجد فاطمه الزهرا(س) دانشگاه آزاد اسلامی سمنان میزبان جمع کثیری از مردم حق‌شناس و ولایتمدار استان در آیین نکوداشت عالم جلیل‌القدر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بود.

به گزارش ایسکانیوز، در این آیین استاندار سمنان به ایراد سخنرانی پرداخت و در بخشی از سخنان خود گفت: امروز جهان اسلام در سوگ شخصیتی بزرگ و والا نشسته است که نقشی شگرف در پیروزی انقلاب و جمهوری اسلامی از ابتدا تا آخرین لحظات حیات و زندگی پربرکت خود داشته است.

دکتر محمدرضا خباز افزود: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از چنان شخصیت والا و برجسته‌ای برخوردار بودند که حتی دشمنان نیز در بسیاری از مواقع لب به تحسین و ستایش ایشان باز کرده به‌طوری‌که در یکی از مجامع بین‌المللی به احترام این شخصیت وارسته یک دقیقه سکوت کردند.

وی به اقامه نماز بر پیکر آن روحانی بزرگ توسط مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت : حضور مقام معظم رهبری و اقامه نماز توسط ایشان بر پیکر هاشمی رفسنجانی و همچنین پیام تسلیت معظم له مشت محکمی بود بر دهان خناسانی که تلاش داشتند تا رابطه آن مرحوم با رهبر و مقتدای خود را تیره‌وتار نشان دهند.

خباز افزود: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی شاید در برخی موارد و جزییات با مقام معظم رهبری اختلاف‌نظر داشت اما همواره در تمامی موارد با پذیرش نظر رهبری اصل پیروی مطلق از ولایت را رعایت و خود بهترین اسوه و الگو برای همه مسلمانان بودند.

عضو هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان در بخش دیگری از سخنان خود به نقش آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در شکل‌گیری دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: بدون هیچ شک و تردیدی باید گفت اگر برکت هدیه معنوی امام راحل و تایید ایشان در کنار حمایت‌های مقام معظم رهبری و هوش و درایت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در ابتدای تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی نبود هرگز امروز شاهد رشد و بالندگی دانشگاهی به این وسعت و عظمت در کشور و جهان نبودیم.

خباز تاکید کرد: دانش و اشرافیت علمی آیت‌الله به حدی بود که در تمامی علوم و مباحث از اطلاعات به‌روز و دانش کافی برخوردار بود به‌طوری‌که در بسیاری از سفرها که در معیت ایشان به دانشگاه‌های مختلف سفر کردم تشویش و دلهره روسای واحدهای دانشگاهی را در ارائه اطلاعات به ایشان به‌خوبی درک می‌کردم.

وی در ابتدای سخنان خود ضمن تقدیر و تشکر از ریاست و اعضای هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی سمنان به خاطر برگزاری این آیین گفت: «برگزاری این آیین فرصتی است تا دانشگاهیان استان و شهرستان به‌خصوص دانشگاه آزاد اسلامی مراتب قدرشناسی خود را از این شخصیت و دانشمند والامقام نشان دهند.»

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان و امام‌جمعه مرکز استان، فرماندار سمنان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان و روسای واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان و جمع زیادی از مدیران و مسئولین دوایر اجرایی استان و شهرستان به همراه کارکنان ادارات همراه با اعضای هیات علمی، کارکنان و دانشجویان واحد سمنان در این مراسم حضور داشتند و با قرائت فاتحه از خداوند منان طلب رحمت و مغفرت برای آن عالم ربانی داشتند و مداحان و قاریان قرآن کریم نیز به یاد مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به قرائت قرآن و مدیحه‌سرایی پرداختند. پیش‌ازاین آیین نماز ظهر و عصر به امامت نماینده مقام معظم رهبری در استان سمنان در مسجد فاطمه الزهرا (س) دانشگاه آزاد اسلامی سمنان برگزار شد. قاری قرآن کریم در این مراسم سید مهدی طباطبایی از دانشجویان رشته پرستاری و قاریان ممتاز واحد سمنان بود.

آیت‌الله اکبر هاشمی‌ رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام پس از عمری مجاهدت و تلاش در مسیر آرمان‌های انقلاب و اسلام ناب محمدی عصر روز یکشنبه 19 دی‌ماه دریکی از بیمارستان‌ شهدای تجریش جان به جان‌آفرین تسلیم کرد و دعوت حق را لبیک گفت. روحش شاد و یادش تا همواره تاریخ گرامی باد.

200

کد خبر: 723132

وب گردی

وب گردی