به گزارش ایسکانیوز، در بیانیه ای به زبان آلمانی، روابط عمومی شرکت زاکربرگ اعلام کرده که کاربران فیسبوک می توانند اخبار دروغین را مشخص کرده و آن را به اطلاع برسانند. سپس کارکنان شرکت این مسئله را بررسی کرده و در صورت کذب بودن خبر، آن را علامت گذاری خواهند کرد
در این بیانیه آمده: «ماه گذشته راهکارهایی را برای مقابله با اخبار کذب در فیسبوک پرده برداری کردیم. در هفته های آتی، این قابلیت را در آلمان اجرایی خواهیم کرد.»
علاوه بر نشانه گذاری اخبار و بررسی آن ها، فیسبوک با شرکتی متخصص در زمینه بررسی حقایق به نام Corrective همکاری دارد. این سازمان خود را به عنوان «اولین اتاق خبر تحقیقی غیر انتفاعی در دنیای آلمانی زبان ها» می داند.
اما Corrective فقط یکی از شرکای فیسبوک در جریان مبارزه علیه اخبار نادرست و کذب است. وقتی که گروه مذکور، دروغ بودن خبر را تایید کرد، بنری روی آن نقش خواهد بست و در نیوزفید هم جایگاه پایین تری پیدا خواهد کرد.
در نهایت هم فیسبوک می خواهد پرداخت مالی کسانی که از این طریق کسب درآمد می کنند را دچار مشکل سازد. هم فیسبوک و هم گوگل در نوامبر 2016 اعلام کردند که وبسایت های خبری جعلی را از شبکه تبلیغاتی خود حذف می کنند.
200
منبع: دیجیاتو