شرط آموزش و پرورش درباره شهریه مدارس هیات‌امنایی

رییس سازمان مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش از تهیه سند پشتیبان قانون شوراهای آموزش و پرورش در راستای اصلاح قانون و بازنگری در برخی آیین نامه‌های آن خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، مرضیه گرد در نشست خبری که به مناسبت گرامیداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش ترتیب داده شده بود با بیان اینکه اگر بتوانیم جایگاه قانون شوراها که در سال 72 در مجلس مصوب شد را به درستی تعریف کنیم بسیاری از مشکلات نظام آموزشی قابل حل است گفت: امید است با استفاده از مفاد قانون بیشترین نقش را در حل مشکلات و ایفای مسوولیت‌ها داشته باشیم.

وی افزود: امروزه هرکجا پای معضلی به میان می آید، صحبت از آموزش و پرورش هم مطرح می شود و ساماندهی این حوزه عظیم نیازمند بکارگیری خرد جمعی است و چه بهتر که مسوولان به شکل های مختلفی در سطح مناطق و استان ها حضور یابند تا پاسخگوی نیازها و مشکلات باشند.

رییس سازمان مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه خوشبختانه بالاترین مقام استانی به عنوان رییس در شوراهای آموزش و پرورش حضور دارند و اگر بتوانیم مشکلات هرمنطقه را بخصوص در عرصه تعلیم و تربیت در همین شوراها مورد بحث قرار دهیم شاید مشکلات مردم حل شود گفت: به عنوان مثال انبوه سازی و کمبود فضای آموزشی در شوراهای آموزش و پرورش قابل بحث است و بازگشایی مدارس، آسیب های اجتماعی، توجه به نشاط و سلامت، نوآوری مدارس، جایگاه ارزشمند معلم و کتاب در این شوراها باید با خرد جمعی به نتیجه خوبی برای هر استان برسد. یکی از بهترین راهکارهای تفویض اختیارات بیشتر به مردم را از طریق همین شوراها می‌دانیم.

گرد درباره اصلاح قانون شوراها اظهار کرد: طی 3.5 سال اخیر بند بند این قانون مورد تجزیه و تحلیل گرفته است، البته کاری پژوهشی در حال انجام است تا به عنوان سند پشتیبان قانون مورد استفاده قرار بگیرد. بزودی نتایج این امر اعلام و تقدیم دولت خواهد شد تا در آینده در مجلس مورد بحث قرار بگیرد البته شاید به این نتیجه برسیم که دو یا سه ماده بیشتر نیاز به بازنگری نداشته باشد و اغلب نیاز ما به بازنگری در آیین‌نامه‌هاست.

گرد با بیان اینکه باید سالانه 12 جلسه در هر منطقه و استانی برگزار شود عنوان کرد: رصد صورتجلسات و بازخورد آنها در ستاد مرکزی انجام می‌شود و ما شاهد رقم خوردن اتفاقات خوبی بوده‌ایم. در برخی استان ها بیش از 12 جلسه هم برگزار شده است. حضور اعضای شورا اعم از فرمانداران و نماینده ائمه جمعه، روسای سازمان مدیریت را رصد می کنیم. به مناطق آزاد نیز توجه خاصی داشته‌ایم و تشکیل شورای راهبری صورت گرفته است.

رییس سازمان مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش درباره قطع آب و برق مدارس در صورت بدهکار بودن آموزش و پرورش گفت: نمی گوییم که آموزش و پرورش مجانی است و نباید این مبالغ را بپردازیم اما همراهی سایر سازمان ها با آموزش و پرورش بخصوص در زمان امتحانات نشان دهنده همدلی و درک متقابل آنهاست.

گرد درباره تخلفات مالی و دریافت شهریه در مدارس هیات امنایی نیز گفت: ضابطه مالی مدارس هیات امنایی از قبل تنظیم شده است و حتما باید اگر قرار است مبالغی دریافت شود با موافقت انجمن اولیاء و مربیان باشد. مدارسی داشتیم که مبالغ فوق برنامه را افزایش داده بودند اما خدمتی اضافه نکرده بودند که با آنها برخورد شد و به حالت عادی برگشتند.

200

منبع: ایسنا

کد خبر: 723172

وب گردی

وب گردی