اردوغان: ترکیه در جنگ جدیدی برای استقلال قرار دارد

رئیس‌جمهوری ترکیه بار دیگر با تاکید بر مبارزه علیه تروریسم اعلام کرد: ترکیه در یک جنگ جدید برای استقلال قرار دارد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان، در سخنرانی خود در مراسمی در آنکارا بر عزم دولت ترکیه برای مبارزه علیه تروریسم تاکید کرد.

وی با اشاره به بازداشت مهاجم اصلی حمله مسلحانه به یک کلوب شبانه در شب سال نو میلادی که منجر به کشته شدن بیش از 30 نفر شد، گفت: کسانی که در ترکیه مرتکب جرم می‌شوند بدون مجازات نخواهند ماند. این افراد براساس قانون مجازات خواهند شد.

او در ادامه اظهاراتش خاطرنشان کرد: بازداشت عامل اصلی حمله تروریستی به کلوب شبانه رینا در استانبول یک نشانه مهم از اهمیت عملیات امنیتی در کشور است.

اردوغان اضافه کرد: همه گروه‌های تروریستی که علیه ترکیه فعالیت می‌کنند تنها یک ماموریت دارند و آن جلوگیری از پیشرفت ترکیه و منحرف کردن توجه این کشور از اهداف 2023 است. در این راستا این گروه‌های تروریستی عملیات خود را علیه وحدت و یکپارچگی کشور انجام می‌دهند.

وی در ادامه اظهاراتش گفت: همه اتفاقات رخ داده در ترکیه از سال 2013 نشان می‌دهد که این کشور در جنگ جدیدی برای دستیابی به استقلال قرار دارد.

رئیس‌جمهوری ترکیه افزود: گروه‌های تروریستی به عنوان ابزاری از سوی دشمنان ترکیه استفاده می‌شوند. اسامی این گروه‌های تروریستی مهم نیستند. پ.ک.ک، داعش، یگان‌های مدافع خلق، سازمان فتو، همگی بازیگران یک سناریو هستند.

وی در ادامه اظهاراتش بر مبارزه علیه کسانی که می‌خواهند در برابر توسعه مالی ترکیه مانع تراشی کنند، وعده داد و گفت: کسانی که برای شرکت‌ها و سرمایه گذاران اعتبار ایجاد نمی‌کنند با دولت مواجه خواهند شد. این گونه اقدامات به معنای تروریسم اقتصادی است.

منبع: ایسنا

306

کد خبر: 723223

وب گردی

وب گردی