چین خواستار توقف شهرک‌سازی‌های رژیم اسرائیل شد

چین با تاکید بر توقف شهرک سازی‌های رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی، ابراز امیدواری کرد که با پایان این روند زمینه برای مذاکرات صلح آماده شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا، چین بارها به اشکال مختلف از جمله صدور بیانیه از تل آویو خواسته است به حقوق مشروع فلسطینیان احترام بگذارد و بار دیگر این درخواست توسط «لیو جیه یی» نماینده دائم این کشور در سازمان ملل مطرح شده است.
او در سخنانی در نشست شورای امنیت بار دیگر از عدالتخواهی ملت فلسطین حمایت کرد و خواستار پایان هر چه سریعتر مناقشات موجود شد.
نماینده دایم چین در سازمان ملل تاکید کرد که دفاع از حقوق مشروع و خواسته های به حق مردم فلسطین بخشی از مسئولیت های جامعه بین المللی است.
«لیو جیه یی» که کشورش پیشتر شهرک سازی های رژیم صهیونیستی را محکوم کرده است، گفت: تنش ها در خاورمیانه برای دیگر کشورهای جهان نیز آثار نامطلوبی دارد و باید با همکاری جامعه بین المللی مذاکرات صلح را به پیش سوق داد.
وی همچنین از اسراییل خواست که به قطعنامه 2334 در باره محکوم کردن شهرک سازی ها و توقف آن احترام بگذارد و آن را مراعات کند.
تارنمای چاینا ارگ چین روز چهارشنبه از قول این مقام آورده است: اسراییل باید در اولین فرصت شهرک سازی ها و تخریب خانه های مردم فلسطین را متوقف کند تا زمینه برای مذاکرات صلح آماده شود.
وی از برگزاری کنفرانس پاریس در روز یکشنبه نیز استقبال کرد و گفت که این اقدام باعث شده است تا جامعه بین المللی برای صلح خاورمیانه بیشتر تلاش کند.
همزمان امروز خبرگزاری شین هوا نیز در مطلب تحلیلی تاکید کرد که کنفرانس پاریس موجب شد تا موضوع فلسطین را که مدت ها به فراموشی سپرده شده بود دوباره در محور توجهات بین المللی قرار گیرد.
14 عضو شورای امنیت سازمان ملل از جمله چهار عضو دائم این شورا شامل چین، فرانسه، روسیه و انگلیس در آخرین ماه سال 2016 به نفع قطعنامه ای در حمایت از مردم فلسطین رای دادند و تنها آمریکا به این قطعنامه رای ممتنع داد.
پیش نویس این قطعنامه پیشتر توسط مالزی به همراه نیوزیلند، سنگال و ونزوئلا به شورای امنیت سازمان ملل ارائه شده بود.

306/300

کد خبر: 723246

وب گردی

وب گردی