کارآفرینی و نوآوری از خلأهای جدی نظام آموزش کشور است

معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از کارآفرینی، نوآوری و خلاقیت به عنوان خلأهای جدی نظام آموزش عالی کشور یاد کرد.

به گزارش ایسکانیوز، معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از کارآفرینی، نوآوری و خلاقیت به عنوان خلأهای جدی نظام آموزش عالی کشور یاد کرد.

دکتر وحید احمدی معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات فناوری در آیین تجلیل از برگزیدگان پژوهشی و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی اظهار داشت: امروزه عناصر تشکیل دهنده توسعه، دچار تغییرات اساسی شده و عواملی همچون سرمایه‌های فکری، مغزافزارها و نرم افزارها در فرآیند توسعه، جایگاه اساسی پیدا کرده‌اند.

وی افزود: اکنون شاهدیم کشورهای بزرگ، پایه و اساس اقتصادشان را بر شرکت‌های نو مبتنی بر نوآوری، خلاقیت، ابتکار و مفاهیم جدید این حوزه قرار داده اند.

دکتراحمدی، وجود و فعالیت شرکت‌هایی مانند گوگل، مایکروسافت و اسمارت فون‌ها در فضای فناورانه را محصول نگرش توسعه به عناصر جدید نوآوری و فناوری تلقی کرد.

وی همچنین طرح مباحث اقتصاد دانش بنیان در کشور را برگرفته از نوع نگرش جهانی برشمرد و گفت: برای موفقیت نظام علمی کشور باید برنامه ها و ابزارهای خود را دگرگون کنیم و به مفاهیم جدیدی مثل دانشگاه‌های نسل سوم و کارآفرین، فن بازار، سرمایه گذاری های خطرپذیر (VC)، کارگزاران علمی (بروکرهای علمی) که امروز مطرح می شود، توجه بیشتری داشته باشیم.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با یادآوری اینکه در اکوسیستم علمی جدید، انتظارات از دانشگاه، دانشجو و اعضای هیات علمی به طور کلی متحول شده است، افزود: اگر در گذشته، استاد دانشگاه فردی بود که خوب درس می داد، امروز استاد خوب کسی است که شرکت دانش بنیان داشته باشد.

منبع:ایسنا

204/200

کد خبر: 723265

وب گردی

وب گردی