یورونیوز: رئیس جمهوری ایران لغو توافق هسته ای را رد کرد

شبکه تلویزیونی یورونیوز با بازتاب کنفرانس خبری حسن روحانی رئیس جمهوری ایران گزارش داد: رئیس جمهوری ایران درنشست مطبوعاتی روزسه شنبه(روزگذشته)موضوع احتمال برهم خوردن توافق هسته ای پس از روی کار آمدن دونالد ترامپ را غیر محتمل خواند.

به گزارش ایسکانیوز یورونیوز روز چهارشنبه با قراردادن نشست مطبوعاتی روزگذشته رئیس جمهوری ایران در بخش خبری خود افزود: حسن روحانی بر چند جانبه بودن توافق برجام و بی تاثیر بودن مخالفت دونالد ترامپ بر ادامه روند توافق هسته ای ایران، تاکید ورزید.
یورونیوز بخش هایی از سخنان رئیس جمهوری ایران دراین زمینه را پخش کرد وگزارش داد: ایشان (حسن روحانی)دراین باره گفتند که حرف ها بیشتر شعار بوده و بعید است زمانی که ترامپ وارد کاخ سفید شود، در مقام عمل اتفاقی بیافتد؛ بدلیل اینکه این توافق یک توافق دوجانبه نیست که مورد خوشایند و یا ناخوشایند ترامپ واقع شود .
یورونیوز درادمه بازتاب سخنان روزگذشته رئیس جمهوری ایران درباره نگرانی برسر توافق هسته ای افزود: جان کری وزیرخارجه آمریکا نیز روز گذشته در حاشیه اجلاس اقتصاد جهانی داووس به حمایت از آن پرداخت.
بنابراین گزارش جان کری گفت: با شما شرط می بندم که همه دوستان و متحدان ما که در این مذاکرات همراه بودند، با یکدیگر هم صدا خواهند شد، روسیه، چین، آلمان، فرانسه و انگلیس خواهند گفت که توافق (هسته ای ایران) توافق خوبی است وما آنرا حفظ می کنیم؛ پس ایران و بقیه دنیا به این توافق پایبند می مانند و دراین میان ما (آمریکا) تبدیل به شخص عجیبی خواهیم شد که اعتبار خود را به شکل جبران ناپذیری خدشه دار کرده است.
یورونیوز درانتها گزارش داد: در روزهای اخیر با نزدیک شدن دوره چهار ساله دونالد ترامپ گمانه زنی ها در زمینه برهم خورد توافق هسته ای ایران به اوج خود رسیده است.

منبع: ایرنا

306/300

کد خبر: 723269

وب گردی

وب گردی