شهریار شمس : عضوگیری انجمن صنفی روزنامه‌نگاران تهران به زودی آغاز می‌شود

با گذشت بیش از ٢٦ روز از برگزاری مجمع موسس انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران بسیاری از روزنامه‌نگاران استان تهران منتظر اعلام شرایط عضویت در این انجمن هستند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از شهروند شهریار شمس مستوفی از اعضای هیأت موسس این نهاد صنفی-مدنی با بیان این موضوع به پرسش‌های مطروحه در فضای رسانه‌ای درباره روند شکل‌گیری و اقدامات انجام‌شده در این مدت پاسخ گفته است.
انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران در حال حاضر در چه وضعیتی است؟
پس از درج آگهی و اطلاع‌رسانی تأسیس انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران حدود ٧٠٠ نفر از روزنامه‌نگاران درخواست خود را به این انجمن فرستادند و هیأت موسس با همکاری گروهی از روزنامه‌نگاران پرونده این عزیزان را بررسی کرد. البته بدیهی بود که بخشی از پرونده‌ها از نظر مدارک نقص داشته باشد. مجمع عمومی انجمن صنفی روزنامه‌نگاران تهران در تاریخ دوم دی ماه ١٣٩٥ با حضور ١٦٥ نفر از کسانی که عضویتشان به تأیید هیأت موسس رسیده بود، برگزار شد و مجمع اعضای اصلی و علی‌البدل هیأت‌مدیره انجمن و نیز بازرسان اصلی و علی‌البدل را انتخاب کرد. براساس روال قانونی پس از برگزاری مجمع عمومی موسس که براساس قانون با ٥٠ نفر به حد نصاب می‌رسد صورتجلسه برگزاری مجمع به همراه برگه‌های رأی و اساسنامه مصوب به اداره کار تحویل می‌شود و این اداره باید اعتبارنامه منتخبان را صادر کند. پس از این موضوع، هیأت‌مدیره منتخب موظف بود ظرف یک هفته با برگزاری جلسه‌ای رئیس، نایب‌رئیس، خزانه‌دار و دبیر انجمن را انتخاب و سپس اقدام به ثبت رسمی انجمن کند. در حال حاضر البته به دلیل آنکه هنوز اعتبارنامه‌های اعضای هیأت‌مدیره توسط وزارت کار صادر نشده است، اقدامات بعدی نیز منتظر صدور اعتبارنامه است. با این حال هیأت‌مدیره منتخب کارها را متوقف نکرده و همزمان با پیگیری صدور اعتبارنامه جلسات منظم هفتگی را برگزار می‌کند و در حال سامان‌دادن امور است.
بر این اساس آیا رئیس، نایب‌رئیس و دبیر انجمن انتخاب شده‌اند یا نه؟
بله هیأت‌مدیره برای تسریع امور انتخاب شده است و همزمان منتظر تصویب اعتبارنامه‌ها هستیم.
چه کسانی انتخاب شده‌اند؟
آقای بهروز گرانپایه به‌عنوان رئیس هیأت‌مدیره انجمن و آقای داوود محمدی نیز به‌عنوان نایب‌رئیس انتخاب شدند. هیأت‌مدیره همچنین آقای مهرداد خدیر را به‌عنوان خزانه‌دار انتخاب کرد و وظیفه دبیر را هم بر دوش بنده گذاشتند.
سخنگوی هیأت‌مدیره هم تعیین شده است؟
دبیر انجمن وظیفه سخنگویی را نیز برعهده خواهد داشت.
عضوگیری کی و چگونه انجام خواهد شد؟
با استقرار انجمن تهران پرونده‌های درخواست عضویت به هیأت‌مدیره انجمن روزنامه‌نگاران داده می‌شود تا بر اساس اساسنامه مصوب مجمع عمومی همچنین آیین‌نامه عضوگیری پرونده‌ها بررسی شود. ضمنا در حال حاضر کمیته‌های انجمن در حال شکل‌گیری است. یکی از کمیته‌ها هم کمیته عضویت است. با تشکیل این کمیته و نهایی‌شدن آیین‌نامه عضویت و پس از ثبت انجمن فرآیند عضوگیری اطلاع‌رسانی و آغاز می‌شود.
انجمن چه کمیته‌های دیگریخواهد داشت؟
به جز کمیته عضویت، کمیته‌های تنظیم روابط کار، حقوقی، بین‌الملل، روابط‌عمومی، تدارکات و پشتیبانی، رفاهی، ورزشی، انضباطی، آموزش، مطالعات نیروی انسانی و ارتباطات صنفی و حرفه‌ای نیز پیش‌بینی شده است و امیدواریم با مشارکت اعضا فعال شوند.

700700

کد خبر: 723284

وب گردی

وب گردی