گرامیداشت رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی در واحد  ابهر

مراسم گرامیداشت رحلت حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی در دانشگاه آزاد اسلامی ابهر برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، مراسم گرامیداشت رحلت جانگداز آیت الله هاشمی رفسنجانی (ره) با حضور مسئولین شهرستانهای ابهر ، کارکنان و دانشجویان در سالن اجتماعات واحد برگزار شد.

در این مراسم حجت الا سلام رحیمی امام جمعه ابهر ضمن بیان خصوصیات شخصی و مبارزاتی حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی در طول حیات خود اظهار کرد: وی یار امام (ره ) بود و امام راحل فرمودند: هاشمی زنده است تا نهضت زنده است و مقام معظم رهبری فرمودند هیچ کس برای من آقای هاشمی نمی شود .

امام جمعه ابهر با اشاره به تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی که یکی از یادگارهای این عزیز از دست رفته می باشد افزود: در زمانی که دانشگاه دولتی امکانات کافی را نداشت و پذیرش دانشجو مشکل بود، وی با مشورت گرفتن از امام راحل به فکر تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی افتاد. آیت الله هاشمی با هوش سرشار خود از آن زمان به فکر جوانان این مرزو بوم بود و امروز انکار خدمات دانشگاه آزاد اسلامی جفایی بزرگ در حق این مجموعه آموزشی است .

از دیگر سخنرانان این مراسم دکتر سخا عضو هیات علمی گروه تاریخ این واحدبود و وی به شناخت سیاسی ، فرهنگی و زندگی آیت الله هاشمی رفسنجانی قبل از انقلاب و بعد از انقلاب و به تشریح زندگی وی در دو حوزه رفتار شناسی سیاسی ، فرهنگی و به فعالیتهایی چون شرکت در راه اندازی مجله مکتب تشیع، ترجمه کتاب سرگذشت فلسطین یا کارنامه سیاه استعمار و تالیف کتاب امیر کبیر قهرمان مبارزه با استعمارپرداختند

.شایان ذکر است؛ در این مراسم حاج کیوان جباری اردبیلی از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به مداحی پرداختند.

205/200

کد خبر: 723347

وب گردی

وب گردی