ایرباس خودروی پرنده می‌سازد

مدیر اجرایی شرکت ایرباس گفت: این شرکت قصد دارد به عنوان راه‌حلی برای فرار از گره‌های کور ترافیکی در معابر شهری، تا پایان امسال نمونه‌ای از یک خودروی خودران پرنده را آزمایش کند.

به گزارش ایسکانیوز، ایرباس سال گذشته تیم ویژه ای را مسئول بررسی ایده های جدیدی نظیر خودروهای تک نفره و خودروهایی به شکل هلیکوپتر کرد.

تام اندرز، مدیرعامل شرکت ایرباس در یک کنفرانس تکنولوژی دیجیتال در مونیخ گفت: «یکصد سال پیش، حمل و نقل شهری به زیر زمین منتقل شد، اکنون ما امکانات تکنولوژیکی در اختیار داریم که می توانیم به وسیله آن می توانیم حمل و نقل شهری را به بالای زمین ببریم.» وی ابراز امیدواری کرد که ایرباس تا پایان سال یک خودروی نمایشی تک نفره پرنده را آزمایش کند.

وی افزود: «ما در مرحله آزمایشی قرار داریم، ما این اتفاق را خیلی جدی می گیریم.» مدیرعامل ایرباس اضافه کرد، این شرکت تکنولوژی هایی را شناسایی کرده که پاک باشند و موجب آلودگی بیشتر شهرهای پرترافیک نشوند.

وی افزود، استفاده از آسمان همچنین می تواند هزینه ها را برای طراحان زیرساخت های شهری کاهش دهد. «با پرواز کردن، شما دیگر نیازی به میلیاردها دلار سرمایه گذاری برای ساخت پل ها و جاده ها ندارید.»

402/601

کد خبر: 723490

وب گردی

وب گردی