نوکیا 6: 6 ویژگی شاخص گوشی جدید نوکیا

نوکیا 6 نام گوشی این برند دوست‌داشتنی است که احتمالا به زودی شاهد حضور آن در ایران نیز خواهیم بود.

به گزارش ایسکانیوز، نوکیا در ساختار خود تغییرات بسیاری دیده و حتی نام برند و حق استفاده از آن را به شرکتی به اسم HMD Global به مدت ۱۰ سال واگذار کرده است؛ اما این نام همواره یادآور خاطرات بسیار خوب گذشته است و حضور آن کافی است تا هیاهوی بسیاری در دنیای اندروید به پا کند.

اولین گوشی نوکیا پس از حدود سه سال، نوکیا 6 نام دارد که هر چند مشخصات فنی بسیار خوبی ندارد، اما قیمت پایینی دارد و در واقع یک گوشی میان‌رده‌ی بسیار خوب به شمار می‌رود، البته توجه داشته باشید که این شروع کار است و نوکیا احتمالا با نوکیا 8 با قدرت به بازار بالارده‌ها وارد خواهد شد. در ادامه ۶۶ ویژگی مهم این گوشی را مرور خواهیم کرد:

۱) حافظه رم بالا

نوکیا ۶ دارای ۴ گیگابایت رم است که هر چند شاید چندان به چشم نیاید، اما اگر بدانید که پیکسل‌ ایکس ال، گلکسی اس 7 و ال جی وی 20 نیز همین مقدار رم دارند، شاید متوجه شوید که نوکیا ۶۶ با توجه به رده‌ی قیمتی خود از میزان بالای حافظه‌ی رم بهره می‌برد.

۲) حافظه پایه بالا و امکان افزایش آن

حافظه‌ی پایه‌ی در نظر گرفته‌شده برای نوکیا ۶، ۶۴ گیگابایت است که برای بسیاری مقداری معقول و کافی است، به‌خصوص اینکه بسیاری از شرکت‌های بزرگ برای نسخه‌های پایه‌ی خود حافظه‌های ۱۶، ۳۲ و حتی ۸ گیگابایتی در نظر می‌گیرند. البته اگر ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی برای شما کافی نیست، می‌توانید از امکان افزایش حافظه تا ۲۵۶ گیگابایت دیگر با استفاده از کارت حافظه میکرو اس‌دی نیز بهره‌مند شوید.

۳) حسگر دوربین با رزولوشن بالا

نوکیا ۶ به دوربین اصلی ۱۶ مگاپیکسلی در کنار دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی مجهز شده است. البته می‌دانیم نباید کیفیت دوربین را با تعداد مگاپیکسل‌های آن قضاوت کرد؛ اما با توجه به سابقه‌ی بسیار خوب نوکیا در زمینه‌ی کیفیت و تجربه‌ی عکاسی، احتمالا در نوکیا ۶ نیز دوربین خوبی را شاهد خواهیم بود.

۴) اسپیکرهای استریو

در حال حاضر دلیل این را که اسپیکرهای استریو به استانداردی در بین گوشی‌های هوشمند تبدیل نشده‌اند، نمی‌دانیم؛ ولی این اسپیکرها در گوشی میان‌رده‌ی نوکیا حضور دارند و البته بهبودهای با استفاده از Dloby Atmos نیز به خود دیده‌اند. برای کسانی که نگران به خرج دادن جرئت توسط نوکیا هستند(!) باید گفت نوکیا ۶ دارای جک ۳.۵ میلی‌متری صدا نیز هست.

۵) دارای اندروید 7 نوقا به‌صورت پیش‌فرض

نوکیا ۶ به‌صورت پیش‌فرض مجهز به اندروید ۷ است، هر چند شاید اندروید ۷.۱.۱ می‌توانست گزینه‌ی بهتری باشد؛ اما با توجه به میان‌رده بودن دستگاه و اینکه احتمالا در آینده شاهد آپدیت شدن آن نیز خواهیم بود، می‌توان عملکرد نوکیا را مناسب دانست.

۶) قیمت مناسب

قیمت نوکیا ۶ در صورت تبدیل از یوآن چین، ۲۵۰ دلار آمریکا خواهد بود. با توجه به قیمت دستگاه می‌توان گفت که این گوشی ارزش خرید بسیار بالایی دارد. علاوه بر مواردی که در بالا ذکر کردیم، نام برند نوکیا نیز می‌تواند تضمینی برای فروش این گوشی باشد. البته گوشی های نوکیا به احتمال زیاد وارد ایران نیز خواهند شد اما قیمت آن‌ها در حال حاضر مشخص نیست.

200/202

منبع: زومیت

کد خبر: 723501

وب گردی

وب گردی