آیت الله هاشمی رفسنجانی(ره) در قلب همه علاقمندانش زنده است / 53 درصد کل تولیدات علمی دانشگاه آزاد اسلامی مربوط به 3 سال اخیر است

یکصد و نود و دومین جلسه هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی با ریاست دکتر میرزاده و حضور سایر اعضا در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر میرزاده در ابتدای این جلسه یاد و خاطره آیت الله هاشمی رفسنجانی بنیانگذار و رئیس فقید هیات امنا و هیات موسس دانشگاه را گرامیداشت.

وی با یادآوری اخلاق حسنه آیت الله و حمایت همیشگی ایشان از دانشگاه و مدیران آن، با قرائت غزلی از حافظ اندوه خود از این مصیبت جانکاه را بیان کرد.

یاد باد آن که سر کوی توام منزل بود

دیده را روشنی از خاک درت حاصل بود

آه از آن جور و تطاول که در این دامگه است

آه از آن سوز و نیازی که در آن محفل بود

در دلم بود که بی دوست نباشم هرگز

چه توان کرد که سعی من و دل باطل بود

بس بگشتم که بپرسم سبب درد فراق

مفتی عقل در این مسئله لایعقل بود

دکتر میرزاده با بیان اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی(ره) هیچ حق الزحمه ای برای 35 سال ریاست هیات موسس و هیات امنای دانشگاه دریافت نکرد، گفت: ایشان یکبار گفتند تخفیف هایی که به سفارش من به دانشجویان می دهید به عنوان حق الزحمه من از دانشگاه آزاد اسلامی محسوب کنید.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خاطر نشان کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی(ره) کشور را با ویرانی های ناشی از جنگ تحمیلی تحویل گرفته بود و زلزله رودبار و منجیل هم در سال های ابتدائی ریاست جمهوری ایشان حجم زیادی از ویرانی ها را به دولت ایشان رساند و ایشان با سینه فراخ ، سعه صدر، تلاش و پشتکار فراوان و اخلاص بی نظیر زیر ساخت های کشور را نوسازی کرد و به دولت بعد از خود کشوری آبادتر و با مشکلات کمتری تحویل داد.

دکتر میرزاده افزود: در زمان حیات آیت الله هاشمی رفسنجانی تقدیر مناسبی از این همه زحمت و مبارزه و سازندگی صورت نگرفت ولی مردم در تشییع میلیونی ایشان سنگ تمام گذاشتند و امروز هاشمی در قلب همه علاقمندانش زنده است.

مهندس محسن هاشمی معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی در این جلسه از قدرشناسی و همدردی رئیس، هیات رئیسه و خانواده دانشگاه آزاد اسلامی و همه مردم ایران تشکر کرد.

وی با بیان اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی در زمان رحلت هم مظلومانه و در یک بیمارستان ساده و با کمترین امکانت پزشکی به دیار حق شتافت، گفت: این موضوع از الطاف الهی است.

افزایش حق الزحمه مربیان دروس معارف اسلامی و دفاع مقدس دانشگاه آزاد اسلامی

در این جلسه بر اساس گزارش دکتر حسین زاده لطفی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه و به پیشنهاد کمیسیون شماره یک هیات رئیسه افزایش حق الزحمه مربیان دروس معارف اسلامی و دفاع مقدس از 1/7/1396 تصویب شد.

در این جلسه بنا بر گزارش دکتر سید طه هاشمی از کمیسون شماره 2 هیات رئیسه بحث ساماندهی تبلیغات محیطی در دانشگاه در قالب طرح های اقتصادی دانش بنیان بررسی و مقرر شد اجرای این تبلیغات توسط کمیته تبلیغات و آگهی ها ساماندهی شود.

53 درصد کل تولیدات علمی دانشگاه آزاد اسلامی مربوط به 3 سال اخیر است

در ادامه جلسه مهندس میترا هاشمی طباطبایی مدیر کل گسترش علم و علم سنجی دانشگاه آزاد اسلامی گزارشی در خصوص کارکرد منابع الکترونیک و رتبه دانشگاه در پایگاه های اصلی علم سنجی ارائه داد. بر اساس این گزارش در حالی که در سال 1392 رتبه دانشگاه در ESI ، 7588 بود امروز به رتبه 1588 جهان از لحاظ مشارکت در تولید جهانی علم رسیده است که یک دستاورد بزرگ است .

وی با بیان اینکه 43 درصد کل تولیدات علمی تاریخ کشور در 3 سال اخیر تولید شده است ، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در این آمار هم 10 درصد از آمار کل کشور جلوتر است و 53 درصد کل تولیدات علمی دانشگاه در تاریخ 35 ساله اش مربوط به 3 سال اخیر است.

وی با بیان اینکه پایگاه شاخص های اساسی علم (ESI) به عنوان یکی از پایگاه های آی.اس.آی هر دو ماه یکبار به ارائه دانشگاه های برتر دنیا بر اساس کیفیت تحقیقاتشان می پردازد، گفت: در این رتبه بندی، دانشگاه هایی که براساس تعداد استنادها در یکی از رشته های 22 گانه در جمع دانشگاه ها و موسسات تحقیقاتی یک درصد برتر دنیا قرار گرفته باشند معرفی می شوند.

طباطبایی افزود: این نظام، اطلاعات چهار شاخص اصلی شامل تعداد مدارک نمایه شده در برترین مجلات بین المللی، تعداد کل استنادهای دریافت شده توسط هر دانشگاه یا موسسه تحقیقاتی، نسبت تعداد استنادها به ازای مدارک و تعداد مقالات داغ و پراستناد را برای هر یک از دانشگاه ها یا موسسات تحقیقاتی که در زمره یک درصد برتر دنیا قرار گرفته باشند، ارائه می دهد.

دکتر میرزاده و اعضای هیات رئیسه دانشگاه از زحمات معاونت پژوهش و فناوری و مهندس طباطبایی در راستای گسترش حضور دانشگاه در عرصه تولید علم جهانی تشکر کردند.

در ادامه جلسه مهندس محسن هاشمی گزارشی در خصوص تامین مسکن کارکنان ارائه داد. پس از این گزارش مصوب شد نحوه مشارکت اساتید و کارکنان با تدوین پیش نویس قرارداد ها توسط معاونت عمرانی دانشگاه و دفتر حقوقی تهیه شود به گونه ایی که حقوق مشارکت کنندگان یعنی کارکنان و اعضای هیات علمی تضییع نشود.

در انتهای جلسه دکتر احسانی با ارائه گزارشی از نحوه اجرای نرم افزار سیدا( جامع حق التدریس) ، گفت: این امر باعث تنظیم امور مربوط به حق التدریس و نحوه ی جبران مالی بصورت دائمی و قابل دسترس شده است همچنین از تضییع حقوق همکاران جلوگیری می کند.

201

کد خبر: 723534

وب گردی

وب گردی