برنامه های فرهنگی واحد لاهیجانِ، از بزرگداشت  بنیانگذار موسسه هامبورگ تا مراسم بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی

معاون دانشجویی و فرهنگی واحد لاهیجان، گفت: برنامه مفصلی به منظور بزرگداشت حجت الاسلام محققی لاهیجی برگزار شد، این شخصیت بزرگ، اولین سفیر حوزه علمیه است که از طرف آیت الله بروجردی به هامبورگ آلمان فرستاده شد و در آنجا موسسه هامبورگ را بنا کرد.

عباس تقوایی، معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان درباره برنامه های فرهنگی که در این واحد انجام می شود، به ایسکانیوز، گفت: با توجه به اینکه فراخوان کشوری برای نمایشگاه معاونت فرهنگی سازمان مرکزی داده شده، ما طی فراخوانی از کلیه دانشجویانم خواستیم آثار و فعالیت های فرهنگی در حوزه های مختلف: نمایشنامه، کتاب، پایان نامه، خط، نقاشی، فیلمنامه، فیلم کوتاه و موسیقی را طی دو هفته به دانشگاه ارایه بدهند، که این آثار در قالب نمایشگاهی قبل از دهه فجر در واحد به نمایش گذاشته خواهند شد و آثار منتخب را به دانشگاه مرکز استان ارسال می کنیم که در این مرحله آثاری از سراسر استان در نمایشگاه حضور دارند و در نهایت آثار منتخب کل استان در غرفه ای که به استان گیلان اختصاص خواهد یافت در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی نمایش داده می شوند.

عباس تقوایی دریاره مراسمی که برای تجلیل از مفاخر این شهر برگزار شده است، گفت: اواخر سال گذشته برنامه مفصلی به منظور بزرگداشت حجت الاسلام محققی لاهیجی برگزار شد، این شخصیت بزرگ، اولین سفیر حوزه علمیه است که از طرف آیت الله بروجردی به هامبورگ آلمان فرستاده شد و در آنجا موسسه هامبورگ را بنا کرد، برنامه مفصلی با همکاری نهادهای بیرون از دانشگاه برگزار شد که این برنامه انعکاس فراوانی داشت و کل برنامه از طریق رادیو معارف قم پخش شد.
وی افزود: درباره معرفی دیگر مشاهیر لاهیجان بررسی های اولیه انجام شده و تعدادی هم به عنوان منتخب به استان معرفی شده است و یکی از برنامه های این واحد این است که موزه معارف و مشاهیر لاهیجان را راه اندازی کند به همین دلیل از مسوولین شهرستان خواسته شد در صورت امکان ساختمان کوچکی را به این منظور اختصاص دهند که دانشگاه آزاد اسلامی مسوولیت تجهیز آن را بر عهده گیرد.
او ادامه داد: رایزنی هایی برای نتیجه دادن ان طرح انجام شده است و مسوولان شهرستان لاهیجان هم در این زمینه مشارکت داشته اند.
عباس تقوایی در پایان درباره برنامه بزرگداشتی که برای آیت الله هاشمی رفسنجانی در واحد لاهیجان برگزار شد، گفت: با توجه به ارتحال حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی، عضو هیات موسس امنای دانشگاه آزاد اسلامی مراسم با شکوهی روز چهارشنبه، ساعت ده و نیم صبح تا نماز ظهر برگزار شد و پس از مراسم در مسجد با حضور بر مزار شهدا، مراسم گلباران مزار شهدا انجام شد. در این مراسم اقشار مختلف مسوولین و مردم استان و شهرستان، دانشجویان و اعضای هیات علمی دانشگاه حضور بسیار چشمگیری داشتند.
وی افزود: در این مراسم ابتدا فرماندار شهرستان، مهندس احمدی و بعد از وی حجت الاسلام و المسلمین یاری، رئیس کل اوقاف و مدیر کل تبلیغات گیلان به سخنرانی پرداختند و به فضایل آیت الله هاشمی و سابقه مبارزاتی ایشان اشاره کردند. در این مراسم که جمعیت فراوانی در آن حضور داشت، به سوابق مبارزاتی آیت الله هاشمی اشاره شد و در پایان بعد از نماز اعضا، شرکت کنندگان در مزار شهدای گمنام واحد حضور یافتند و به تجلیل پرداختند. مراسم بزرگداشتی را که برای آیت الله هاشمی رفسنجانی برگزار کردیم، در سطح شهر و با حضور مسوولان استان اما با هماهنگی های دانشگاه آزاد اسلامی بود، اما علاوه بر این مراسم، مجلسی ویژه هم در دانشگاه برای آیت الله هاشمی خواهیم داشت.
به گزارش ایسکانیوز، عباس تقوایی هم اکنون دانشجوی دکتری معارف اسلامی و عضو هیئت علمی واحد لاهیجان بوده و در سوابق کاری خود، مسئولیت مجتمع علوم انسانی واحد لاهیجان، مدیر اداری واحد لاهیجان، مدیر حراست واحد لاهیجان، معاون دانشجویی واحد لاهیجان، معاون آموزشی و دانشجویی واحد لنگرود و مسئولیت بسیج اساتید واحد لاهیجان را دارا بوده است.
501500

کد خبر: 723537

وب گردی

وب گردی