مرتضوی:  دانشگاه آزاد اسلامی سرمایه ای برای کشور است

یک کارشناس مسایل سیاسی گفت: سطح علمی دانشگاه آزاد اسلامی از سطح علمی دانشگاه های کشورهای همسایه و حتی برخی دانشگاه های کشورهای اروپایی بالاتر است.

مرتضوی کارشناس مسایل سیاسی در رابطه با عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گو با ایسکانیوز بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به توانمندی هایش عضو آسایهل است و آقای میرزاده رئیس این انجمن است و این موضوع حاکی از پیشرفت دانشگاه آزاد اسلامی می تواند باشد.
وی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی در بعضی شاخص ها مثل مراکز رشد شرکت های دانش بنیان به لحاظ آماری و کمی بد نبوده و به لحاظ کیفی موفق بوده است،محصولات با کیفیتی داشته که وارد بازار و رقابت شد.
مرتضی افزود: از لحاظ کتابخانه ها و آزمایشگاه ها دانشگاه آزاد اسلامی وضعیت خوبی دارد و به استانداردهای علمی هم نزدیک است و حتی می شود گفت بهتر و جلوتر از سایر دانشگاه ها بوده است و از جهت کیفیت دوره های ارشد و دکتری متفاوت است.
این کارشناس مسایل سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان این که کلیت وجود دانشگاه آزاد اسلامی به نفع کشور است، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی فرصت هایی را در اختیار جامعه گذاشت تا برای تحصیل و آموزش کشور خارج نشوند.
مرتضی گفت: سطح علمی دانشگاه آزاد اسلامی از سطح علمی دانشگاه های کشورهای همسایه و حتی از برخی دانشگاه های کشورهای اروپایی بالاتر است.
وی با بیان این که دانشگاه آزاد اسلامی سرمایه ای برای کشور است، ادامه داد: این دانشگاه تعداد زیادی فارغ التحصیل به کشور داد که در جاهای مختلف مشغول کار شدند و نیازهای کشور را در بخش هایی برطرف کردند.
مرتضوی گفت: ما باید با توجه به مشکلاتی از جمله کاهش دانشجو، وضعیت بد اقتصادی جامعه و حتی مشکلاتی که دولت نهم و دهم برای دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد کردند درباره این دانشگاه قضاوت کنیم.
وی در پایان گفت: به طور کل فاصله ای که میان دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه های دولتی بود به میزان گذشته نیست و یک مقداری کمتر شده است.

300/302

کد خبر: 723585

وب گردی

وب گردی