اجرای ۳۱ هزار پروژه برای افزایش تولید نفت

یک مقام مسئول از انجام بیش از ۳۱ هزار پروژه به منظور افزایش تولید نفت ایران در طول یکسال گذشته تاکنون خبر داد و گفت: هم اکنون بیش از ۳ میلیون بشکه نفت در مناطق نفت‌خیز جنوب تولید می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از شرکت ملی نفت، بیژن عالی پور در تشریح جزئیات افزایش تولید نفت در مناطق نفت‌خیز جنوب به عنوان قطب تولید نفت ایران، گفت: هم اکنون به طور متوسط روزانه حدود سه میلیون بشکه نفت خام و ۱۰۰۰ میلیون متر مکعب گاز طبیعی در این منطقه تولید می شود.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با اعلام اینکه در شرایط فعلی، حدود ۸۰ درصد نفت و ۱۶ درصد گاز تولیدی کشور از میادین مناطق نفت‌خیز جنوب تامین می‌شود، تصریح کرد: در حال حاضر تولید نفت ما از ۴۴ میدان و ۶۰ مخزن بزرگ و کوچک انجام می‌گیرد که بخشی از آن به پالایشگاه‌های داخلی و بخشی دیگر به پایانه نفتی خارک ارسال می‌شود.

این مقام مسئول به اجرای طرح این شرکت برای افزایش سریع تولید نفت ظرف سال گذشته اشاره کرد و افزود: تولید نفت خام در کمترین زمان ممکن در اواخر سال گذشته به حدود ۳ میلیون بشکه در روز رسید و تاکنون استمرار دارد که موجب شگفتی بسیاری از کارشناسان داخلی و خارجی شد.

عالی پور یادآور شد: برای اجرای برنامه افزایش تولید نفت، با تعمیرات اساسی بیش از ۳۸۰۰ مورد از تجهیزات فرآورشی، ۶۵۱ مورد اصلاحیه‌های فرآیندی، ۲۲ هزار مورد اقدامات مهندسی درون چاهی با استفاده از دکل و لوله مغزی سیار، ۳۰۷ مورد تعمیرات اساسی ماشین‌آلات دوار و صدها مورد ضخامت سنجی خطوط لوله انجام شد.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، انجام بیش از ۳۰۰ مورد تعمیرات اساسی توربین‌ها و کمپرسورها و بیش از ۵ هزار مورد اصلاحیه‌های فرآیندی در تاسیسات نفتی را از دیگر اقدامات برشمرد.

101/401

کد خبر: 723601

وب گردی

وب گردی