قالیباف: تلاش می کنیم امدادرسانی به نحو احسن صورت گیرد

شهردار تهران گفت: امکان اینکه هنوز افرادی در طبقات زیرین ساختمان پلاسکو باشند، وجود دارد و در این زمینه ما تمامی تلاش خود را انجام می دهیم اما با توجه به حجم آوار ، باید در ابتدا عملیات آوار برداری صورت گیرد.

به گزارش ایسکانیوز، محمد باقر قالیباف با حضور در محل حادثه در اخبار شبکه دو سیما ضمن عرض تسلیت به مردم ایران گفت : همان طور که می دانید ساختمان پلاسکو با 15-16 طبقه و بیش از 600 واحد تجاری است که در میانه روز 5 شنبه فرو ریخت.

وی ادامه داد: همه همکاران آتش نشانی با تلاش های بی وقفه آتش را مهار کردند و در مرحله اول پس از مهار آتش تلاش کردند مردم را از اطراف محل حادثه مکان تخلیه کنند و مسیر های اطراف نیز به موقع بسته و ایمن سازی شد.
شهردار تهران افزود: پس از آن به دلیل انفجار در طبقه دهم و موادی که در آنجا وجود داشت، سازه دچار آسیب شد و تحمل وزن خود را نداشت و متاسفانه ساختمان فرو ریخت.
وی افزود: در این زمینه لازم است از زحمات بی دریغانه آتش نشانان تشکر کنم که برای کنترل وضعیت نهایی به داخل ساختمان رفتند اما درپی فرو ریختن ساختمان جمعی از همکاران ما به شهادت رسیدند. البته لازم به ذکر است امکان اینکه هنوز افرادی در طبقات زیرین باشند وجود دارد و در این زمینه ما تمامی تلاش خود را انجام می دهیم اما با توجه به حجم آوار ، باید در ابتدا عملیات آوار برداری صورت گیرد.
وی تاکید کرد: بسیاری از ماموران از ساختمان های مجاور که دارای طبقه منفی 2و 3 هستند وارد ساختمان شدند و چند دقیقه قبل نیز به مغازه های طبقات پایین وارد شدند در این زمینه ما تمامی تلاش خود را می کنیم که امدادرسانی به نحو احسن صورت گیرد. لازم است به همکاران خود در سازمان آتش نشانی شهادت تعدادی از آتش نشانان را تسلیت بگویم که جان خود را برای نجات جان مردم فدا کردند .

701

کد خبر: 723728

وب گردی

وب گردی