ارائه ۱۴میلیاردتومان یارانه تغذیه به دانشگاه های غیرانتفاعی

رئیس سازمان امور دانشجویان اعلام کرد: ۱۴ میلیارد و ۶۶۰ میلیون تومان یارانه تغذیه به موسسات غیرانتفاعی ارائه شده است که امیدواریم تا پایان سال افزایش یابد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر مجتبی صدیقی صبح امروز در مراسم پانزدهمین مجمع عمومی اتحادیه دانشگاه ها و موسسه های غیردولتی غیرانتفاعی ایران گفت: در یکی، دو سال گذشته با تحرکاتی که صندوق رفاه دانشجویان در بحث درآمدزایی داشته و با بازگشت وام های قبلی علیرغم مشکلات اعتباری که داشتیم نه تنها کاهش در ارائه تسهیلات نداشتیم بلکه پوشش بیشتری نیز داده ایم.

وی به بحث یارانه ها اشاره کرد و ادامه داد: ۱۴ میلیارد و ۶۶۰ میلیون تومان یارانه تغذیه به این موسسات غیرانتفاعی ارائه شده است و امیدواریم تا پایان سال افزایش یابد.

رئیس سازمان امور دانشجویان خاطرنشان کرد: عمده ترین گرفتاری ما در بحث وام شهریه است که این وام از بودجه جداست. در سال ۹۳ از صد میلیارد تومان وام شهریه یک ریال هم اختصاص ندادند و در سال ۹۴ نیز از صد میلیارد تومان وام شهریه تنها ۴۰ میلیارد تومان اختصاص دادند که ۳۷ میلیارد آن برای وزارت علوم و ۳ میلیارد آن برای وزارت بهداشت بود. ما سال گذشته ۵.۵ میلیارد وام شهریه به موسسات ارائه دادیم، امسال نیز ۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به این موسسات اختصاص دادیم که امیدواریم تا پایان سال افزایش یابد.

صدیقی در ادامه به بحث تربیت بدنی دانشگاه های غیرانتفاعی اشاره کرد و گفت: ما درصدد هستیم پوشش بهتر و سهم بیشتری را برای این موسسات در نظر بگیریم و همچنین به ایجاد دفاتر مشاوره دانشجویی در این موسسات تاکید زیادی داریم.

وی ادامه داد: موسسات غیرانتفاعی در طرح سیمای زندگی دانشجویی نیز مشارکت کردند و نتایج این طرح در اختیار دانشگاه قرار می گیرد.

200/202

منبع: مهر

کد خبر: 723816

وب گردی

وب گردی