کی‌روش:پیشنهاد رسمی از آفریقای جنوبی ندارم/به ایران تعهد اخلاقی دارم

سرمربی تیم‌ملی کشورمان عنوان کرد که هیچ مسئولی از فدراسیون آفریقای جنوبی با او تماس نگرفته است و او در قبال ایران تعهد اخلاقی دارد.

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از سایت kickoff آفریقای جنوبی، کارلوس کی‌روش، سرمربی سابق تیم‌ملی آفریقای جنوبی و کنونی ایران در اندیشه بازگشت به تیم ملی آفریقا است ولی چون متعهد به تیم ملی ایران است نمی‌تواند برگردد.

کی روش، کمک مربی سابق منچستر یونایتد در زمان مربیگری فرگوسن 5 ساله پیش هدایت تیم ملی ایران را برعهده گرفت ولی او اکنون استعفایش را در ماه گذشته داده است و شایعاتی درباره احتمال بازگشت او به تیم ملی آفریقای جنوبی شنیده می‌شود.

کی روش هنوز با فدراسیون ایران جلسه‌ای باید برگزار کند تا قراردادش را با ایران به اتمام برساند اما او اعتراف کرده است که بازگشت به تیم ملی آفریقای جنوبی مایه افتخار و غرور اوست.

کی روش در مصاحبه با سایت EWN آفریقایی درباره این موضوع گفت: به صورت کلی صحبت می‌کنم. در شرایط کنونی من به ایران تعهد اخلاقی و قرارداد دارم و در شرایطی نیستم که درباره این موضوع توضیح زیادی ارائه بدهم.

وی افزود: با این حال اگر آفریقای جنوبی یا هر کشور دیگری اسم شما را به عنوان سرمربی خود در ذهن داشته باشد برای من باعث افتخار و غرور است و این اتفاق واقعا امری خاص است. در چنین شرایطی شما پرچم، ملت و آرزوها و رویاهای یک کشور را به صورت کامل رهبری و هدایت می‌کنید.

سرمربی 63 ساله پرتغالی با استعمال لفظ «خاص و ویژه» برای هدایت تیم ملی آفریقای جنوبی بر شایعات بیشتر دامن زد.

کی روش ادامه داد: قبل از هر چیز همه می‌دانند که آفریقای جنوبی مانند خانه خودم است. من در کشوری(زمیباوه) متولد شدم که چند کیلومتر با آفریقا جنوبی فاصله داشت. من فردی آفریقایی هستم ولی سفید پوست هستم. من خانواده و نسبی دارم که ارتباط تنگاتنگی با آفریقا دارند. با صرف نظر از مسائل فوتبال این ارتباط من با آفریقای جنوبی خاص است.

سرمربی تیم ملی ایران در پایان گفت: این برای اولین بار است که فردی از من درباره پیشنهاد بافانا بافانا(لقب آفریقای جنوبی) سوال می‌کند. تاکنون هیچ مسئولی درباره این موضوع با من تماس نگرفته است. اگر من سرمربی تیمی نباشم و برای هدایت تیم ملی آفریقای جنوبی تحت نظر بودم و این اتفاق نه تنها برای من بلکه برای هر مربی دیگری در جهان مایه افتخار و غرور بود که به عنوان مربی کشوری باشد تا بتواند رویاها و آزوهای یک ملت را رهبری کند.

601

کد خبر: 723857

وب گردی

وب گردی