بروجردی: برجام از پشتوانه قطعنامه شورای امنیت برخوردار است

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: برجام از پشتوانه قطعنامه شورای امنیت برخوردار است.

به گزارش ایسکانیوز، علاءالدین بروجردی در حاشیه جلسه اقتصاد مقاومتی استان در جمع خبرنگاران، برجام را یک صحنه کارزار سیاسی بین المللی برای ایران اسلامی دانست و با اشاره به اینکه این مهم نهایتا منجر به توافقات شد و خیلی از گره ها بعد از آن باز شد، اظهار کرد: پس از برجام موانع مربوط به صادرات نفت و تحریم هایی که به ملت ایران تحمیل شده بود باز شد و خوشبختانه امروز شاهدیم که میزان تولید نفت به قبل از تحریم ها برگشته است.

وی اضافه کرد: امروز میزان تولید نفت در کشور به دو میلیون و چهارصد هزار بشکه رسیده است.

بروجردی بیان کرد: پیش از برجام برای حضور کشتی های ایرانی در نقاط مختلف دنیا با محدودیت هایی مواجه بودیم و حتی این حق را نداشتیم از پرچم کشورمان در کشتی ها استفاده کنیم و از پرچم های دیگر استفاده می کردیم.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس ادامه داد: پیش از برجام هواپیماهای کشور در دیگر کشورها نمی توانستند سوخت گیری کنند و حتی امکان مبادله پول از طریق سیستم بانکی وجود نداشت.

بروجردی با بیان اینکه باتوجه به موضع‌گیری اتحادیه اروپا اگر دولت جدید آقای ترامپ بخواهد برجام را بر هم بزند ما مخالفیم و قطعا این موضوع مهمی خواهد بود و عملا آمریکا را در میان هفت کشوری که امضاءکننده برجام هستند در انزوا قرار می‌دهد گفت: آمریکایی‌ها با توجه به اینکه برجام از پشتوانه قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل برخوردار است ناگزیرند تبعیت کند و چنانچه بخواهد بازی را بر هم بزند طبیعتا قبل از همه به خودشان ضرر خواهد رسید.

بروجردی در ادامه با اشاره به اینکه لرستان یکی از سه استان انتخاب شده برای اقتصاد مقاومتی است و وزیر کشور هم در این راستا مسوولیت دارد اما امروز متاسفانه به خاطر حادثه پاساژ پلاسکو در تهران مجبور به برگشت شدند، افزود: جلسه اقتصاد مقاومتی با حضور معاون وزیر کشور در امور اقتصادی برگزار و کلیه پروژه های مشکل دار بررسی شد که چهار پروژه به بروجرد و مابقی مربوط به سایر شهرهای استان بود.

وی گفت: روش خیلی مناسبی است که این جلسات با حضور مسوولین اجرایی استان، بانک‌ها، ارگان‌های نظارتی به ریاست استاندار لرستان گره ‌های موجود که ضرورت ایجاد اشتغال است باز می شود.

بروجردی گفت: امروز نیز پروژه های متعددی مطرح و توافقات خوبی حاصل شد که با ادامه این روند در آینده شاهد برداشت گام های بهتری در راستای کاهش نرخ بیکاری خواهیم بود.

وی اضافه کرد: در این جلسه بر استفاده از ظرفیت سرمایه خارجی تاکید شد که البته در بعضی از پروژه های استان سرمایه‌گذار خارجی ورود پیدا کرده‌اند و با توجه به اینکه در شرایط فعلی موانع تحریم برطرف شده باید از سرمایه خارجی و ایرانیان مقیم خارج از کشور استفاده کنیم تا به موفقیت های بیشتری برسیم.

302/300

کد خبر: 723885

وب گردی

وب گردی