ناصر امانی : تا این آوار سنگین  برداشته نشود امکان دسترسی  به طبقات زیرین  ساختمان  وجود ندارد

معاون برنامه ریزی توسعه شهری و امور شوراها گفت: خوشبختانه هماهنگی بسیار خوبی بین دستگاه های اجرایی در پایتخت ایجاد شده است.

ناصر امانی در مورد حادثه فرو ریختن ساختمان پلاسکو و محبوش شدن اتش نشانان در زیر آوار به سوالات خبرنگار ایسکانیوز پاسخ داد.
روند امدادرسانی را چطور ارزیابی می کنید؟
الحمدالله روند امدادرسانی خیلی عالی است. ستاد مدیریت بحران شهر تهران با مسئولیت دکتر قالیباف تشکیل شده و وزیر کشور و معاون عمرانی وزیر کشور دو بار در محل حادثه حضور پیدا کردند و خوشبختانه هماهنگی بسیار خوبی بین دستگاه های اجرایی ایجاد شده است اما سازه به شکلی هنگام فرو ریخته در هم پیچیده شده که شاید بتوان گفت سخت ترین و کم نظیر ترین تخریب حداقل در ایران است این سازه فلزی که تخریب و ذوب شده کل مصالح ساختمانی هم جمع کرده و در حال حاضر نیروهای امدادی به شکل نقطه ای آواربرداری می کنند. من الان در قسمت آواربرداری رفتم و از نزدیک ملاحظه کردم واقعا دستگاه های بزرگ کار جمع آوری این آوار را به سختی انجام می دهند. ضمن اینکه حواسشان هست که خدایی نکرده به آتش نشانان عزیز و فداکاری که در این ساختمان گرفتار شده اند آسیب جدی وارد نشود و حداقل بتوانیم پیکرشان را سالم از زیر آوار در بیاوریم.

آیا تاکنون جنازه آتش نشانی بیرون آورده شده است ؟

تا الان هیچ چیزی از زیر آوار بیرون نیامده است. چون کار خیلی پیچیده است. اگر هم جنازه ای باشد در طبقات پایین و زیرین است و هنوز دسترسی نداریم و علی رغم اینکه نیروهای امدادی تونل زدند باز پیچدگی به شکلی است که یک نفر هم نتوانسته وارد شود تا این آوار سنگین از آنجا برداشته نشود امکان دسترسی وجود ندارد.

وارد شدن از طرق فاضلاب به چه شکلی است؟
ورود از راه فاضلاب هم در حال بررسی است نقشه هایش را درآورده اند و ورود از راه فاضلاب خیابان هم یکی از راههایی است که بشود راحتتر به پارکینگ ها دسترسی پیدا کرد و امیدواریم از این راه بتوان به زیر ساختمان ورود کنیم .

700/701

کد خبر: 723925

وب گردی

وب گردی