تخریب  ساختمان مجاور پلاسکو توسط آتش‌نشانان

دقایقی پیش ساختمان کناری پلاسکو توسط نیروهای امدادی به طور کامل تخریب شد.

به گزارش ایسکانیوز لحظاتی پیش ساختمان کناری پلاسکو توسط نیروهای امدادی به طور کامل تخریب شد. امدادرسانی و آواربرداری در محل حادثه پلاسکو در حالی ادامه دارد که آتش به ساختمان مجاور سرایت کرده بود و نیروهای آتش‌نشانی و امداد این ساختمان را به طور کامل تخریب کردند.

در حال حاضر با توجه به سرایت آتش و تخریب آن حجم دود در منطقه افزایش پیدا کرده است و با وجود حجم انبوه آوار و آهن‌آلات نیروهای امدادی همچنان در حال برداشت آوار و جستجوی محبوسین هستند.

این در حالی است که جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران پیش از این از صدور مجوز دادستانی برای تخریب ساختمان‌های جانبی پلاسکو در صورت ضرورت خبر داده و گفته بود: قطعاً در چنین مواردی نمی‌توان منتظر پیدا کردن مالکان ساختمان‌ها ماند لذا مجوز تخریب ساختمان‌های جانبی در صورت ضرورت صادر شده است.

در همین زمینه شهردارر تهران نیر در گفت گوی زنده تلویزیون گفت : آواربرداری حداقل ۵ تا ۶ روز ادامه خواهد داشت.


محمد باقر قالیباف با اشاره به اینکه عملیات آواربرداری و پاکسازی محل با توجه به حجم خرابی، حداقل ۵ تا ۶ روز ادامه خواهد داشت گفت: همچنان برای نجات آتش نشانان محبوس در زیر آوار تلاش می کنیم و به نجات آنها امیدواریم هر چند امیدها کم شده است.

وی گفت :دلجویی از خانواده های آتش نشانان و مصدومان این حادثه از اولویت های مسئولان است.

وی همچنین گفت: ما همه ظرفیت‌هایی را که برای دسترسی به طبقات نیاز داشتیم آماده کرده و همه اقدامات ممکن را انجام دادیم و حتی به نمای زیرین ساختمان هم دسترسی یافتیم اما آهن‌آلات بسیار متراکم هستند و از آنجایی که عمدتاً وسایل پارچه‌ای و لباس در آنجا وجود دارد تا هوا به آنجا می‌رسد آتش بلند می‌شود به طوری که درجه حرارت در نمای زیرین بالای 200 درجه است اما با این حال همه تلاش‌ها را انجام می‌دهیم و همه اقدامات را دنبال می‌کنیم. آهن‌آلات یک ساختمان 17 طبقه را می‌خواهیم جمع کنیم و فکر می‌کنم حداقل زمان برای رسیدن به نتیجه، پنج تا شش روز دیگر است.

700700

کد خبر: 723992

وب گردی

وب گردی