حادثه پلاسکو در کشور نادر است

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: حادثه‌ای که در پلاسکو اتفاق افتاد حادثه نادری است و مشابه آن را در کشور نداشتیم.

به گزارش ایسکانیوزر و به نقل از ایسنا، مازیار حسینی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران که در برنامه حالا خورشید حضور داشت، اظهار کرد: عملا آواربرداری در این شرایط کاری بسیار تخصصی است و باید بدانیم که آوارها را از کدام نقطه برداریم. دو طرف ساختمان نیز ساختمان‌های بسیار فرسوده وجود دارد.

وی با اشاره به برخی از اظهارات مبنی بر فرو ریختن ساختمان کناری پلاسکو گفت: ما از جبهه پشت مشغول به کار هستیم و آواری که پایین آمده بود قبلا ساختمان را تخریب کرده بود و تنها نمای آن مشخص بود. علاوه بر آن با نظر دادستان که کاملا در این زمینه همراه بودند، تصمیم گرفته شد که آوار حتما برداشته و جبهه شمالی و جنوبی در صورت نیاز با تخریب ساختمان‌های همجوار به یکدیگر متصل شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پاسخ به پرسشی درباره مدیریت واحد و یکپارچه در زمان بحران اظهار کرد: بنده حدود 7 سال رییس سازمان مدیریت بحران بودم و اطلاعاتی در این خصوص دارم.

شهردار تهران از ابتدای وقوع حادثه پلاسکو در صحنه حاضر بود و وی رییس ستاد مدیریت بحران است و حضور او از ابتدای این حادثه به صورت لاینقطع تاکنون ادامه داشته است.
حسینی افزود: ما از امکانات و تجهیزات شهرداری استفاده کردیم و در موارد خاص که نیاز به کمک سایر دستگاه‌ها بود، از کمک آنها بهره‌مند شدیم؛ اما شهرداری به لحاظ امکانات به تنهایی می‌تواند از عهده بربیایند. البته باید بگویم که مردم زیادی به صورت داوطلبانه برای کمک آمده بودند و حتی برخی از آنها ماشین‌آلات و تجهیزاتی که داشتند را برای کمک می‌خواستند ارائه کنند.
وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا اخطارهایی که قبلا برای ساختمان پلاسکو داده شده بود از ضمانت اجرایی برخوردار بودند، گفت: اخطارها پروسه دیگری دارند و سازمان آتش‌نشانی آنها را دنبال می‌کند. سطح‌بندی حادثه را باید در حوادث دنبال کنیم، زمانی که شخصی مسوولیت میدانی را می‌پذیرد، مابقی باید در کنار او در ستاد قرار بگیرند. حادثه‌ای که اتفاق افتاد حادثه نادری است و مشابه آن را در کشور نداشتیم.

700700

کد خبر: 724010

وب گردی

وب گردی