چهره علمی آیت الله هاشمی نباید پشت فعالیت های سیاسی و اجتماعی ایشان پنهان بماند /53درصد کل تولیدات علمی دانشگاه مربوط به سه سال اخیر است

پانزدهمین جلسه هیات امنای استان خراسان رضوی روز چهارشنبه به ریاست دکتر میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و سایر اعضا به منظور بررسی بودجه سال 1396 دانشگاه آزاد اسلامی استان تشکیل شد.  

به گزارش ایسکانیوز، دکتر میرزاده در این جلسه با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی (ره) ، اظهار داشت: به یاد دارم که پس از رحلت حضرت آیت الله بروجردی در سال 1339، مردم ایران به رنج و تاثر شدیدی مبتلا شدند و امروز پس از گذشت 56 سال دوباره آن رنج و غم بزرگ ملت ایران را فرا گرفت.

وی با بیان اینکه بنده بیش از 37 سال به عنوان شاگرد، از نزدیک در محضر آیت الله‌ هاشمی رفسنجانی بودم، گفت: همراهی با آیت الله در حوزه های مختلف کاری نظیر استانداری، بازسازی مناطق جنگی، معاونت ریاست جمهوری، معاونت اجرایی و ریاست سازمان برنامه و بودجه درس های زیادی در زمینه مدیریت به بنده داد و خیلی از نزدیک با خلقیات و روحیات این بزرگوار آشنا شدم.

دکتر میرزاده با بیان اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی(ره) هیچ حق الزحمه ای برای 35 سال ریاست هیات موسس و هیات امنای دانشگاه دریافت نکرد، گفت: ایشان یکبار به من گفتند تخفیف هایی که به سفارش من به دانشجویان می دهید به عنوان حق الزحمه من از دانشگاه آزاد اسلامی محسوب کنید که این موضوع به خوبی نشان دهنده بزرگ منشی ایشان بود.

آیت الله هاشمی در قلب همه علاقمندانش زنده است

وی افزود:شرکت میلیون ها نفر در مراسم تشییع و ترحیم آیت الله هاشمی رفسنجانی نشان دهنده این موضوع است که هاشمی در قلب همه علاقمندانش زنده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین به ویژگی بارز شخصیت آیت الله‌ هاشمی رفسنجانی اشاره کرد و گفت: در طول سالهای طولانی همکاری با ایشان، هرگز حرکتی ریاکارانه از ایشان مشاهده نکردم و دلیل ماندگاری نام ایشان و علاقه مردم، همین اخلاص و خالی از ریا بودن ایشان بود، هرکس می خواهد ماندنی شود، باید فقط برای خدا کار کند و بااخلاص و بی ریا باشد.

چهره علمی آیت الله هاشمی رفسنجانی نباید پشت فعالیت های سیاسی و اجتماعی ایشان پنهان بماند

دکتر میرزاده با اشاره به اینکه چهره علمی آیت الله هاشمی رفسنجانی نباید پشت فعالیت های سیاسی و اجتماعی ایشان پنهان بماند، گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی(ره) بیش از صد جلد تألیف داشته است و تألیفات ارزشمند ایشان باید بازنشر و در اختیار جوانان قرار گیرد.

دغدغه آیت الله هاشمی، اسلام، ایران و دانشگاه آزاد اسلامی بود

وی خاطر نشان کرد: دغدغه آیت الله هاشمی، اسلام،ایران و نهال دانشگاه آزاد اسلامی بود که امروز به درخت تنومندی تبدیل شده است. ما در دانشگاه آزاد اسلامی راه ایشان را با قدرت، جدیت، پاکدامنی و دلسوزی ادامه خواهیم داد.

رتبه تولید علمی دانشگاه آزاد اسلامی در میان کشورهای دنیا باز هم صعود کرد

دکتر میرزاده در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه رتبه تولید علمی دانشگاه آزاد اسلامی در میان کشورهای دنیا باز هم صعود کرد، گفت: براساس آخرین به روز رسانی پایگاه علمی ESI که معتبرترین سایت نمایه تولید علمی دانشگاه‌های دنیاست، جایگاه دانشگاه آزاد اسلامی به رتبه 1588 صعود کرد. این در حالی است که رتبه دانشگاه آزاد اسلامی در پایگاه تامسون رویترز، در مهر92 بالاتر از 750 و تا 2 ماه پیش 161 بوده است.این در حالی است که هیچکدام از دانشگاه های ایران هنوز به این مقام نرسیده اند و اغلب این میزان تولید دانشگاه آزاد اسلامی فقط مربوط به 39 واحد این دانشگاه که مجری دوره های دکتری هستند، می باشد.

وی با بیان اینکه 43 درصد کل تولیدات علمی تاریخ کشور در سه سال اخیر تولید شده است ، ادامه داد: همچنین 53درصد کل تولیدات علمی دانشگاه آزاد اسلامی مربوط به سه سال اخیر است.

وی خطاب به مسئولان دانشگاه آزاد اسامی استان خراسان رضوی خواستار فعالیت جدی تر در مسیر اقتصاد دانش بنیان و توسعه شرکت های دانش بنیان که زیربنای اقتصاد مقاومتی است در استان شد.

گفتنی است در پایان جلسه هیات امنای استان خراسان رضوی، بودجه این استان شامل 308 میلیارد تومان از حیث منابع و مصارف و 244میلیارد تومان از حیث درآمد و هزینه، به تصویب اعضای جلسه هیات امنای استان رسید.

200

کد خبر: 724052

وب گردی

وب گردی