آغاز اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات از روز جمعه

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان از آغازشانزدهمین اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات از روز جمعه اول بهمن خبر داد و تاکید کرد؛ اولین اعزام از استان فارس آغاز شده است و تا اردیبهشت 96 ادامه دارد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی عمره دانشجویی، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدرضا فقیهی، رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان درباره تعداد دانشگاهیانی که در این دوره به عتبات اعزام می شوند، گفت: بیش از ۸۲هزار نفر از دانشگاهیان سراسر کشور در این دوره متقاضی تشرف به عتبات بودند که از آن میان بیش از ۱۶هزار دانشگاهی به عتبات عالیات اعزام می شوند.

فقیهی گفت: ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان با همکاری بعثه مقام معظم رهبری، سازمان حج و زیارت و شرکت شمسا در عراق، برای حضور دانشگاهیان در عتبات برنامه های فرهنگی گسترده ای را پیش بینی کرده است که از زمان ورود دانشگاهیان به عراق این برنامه ها آغاز خواهد شد.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان افزود: قبل از اعزام، به زائرین دانشگاهی یک بسته فرهنگی داده خواهد شد که در شهر نجف اشرف و کربلای معلی از این بسته فرهنگی سوالاتی در قالب مسابقه طرح و اجرا می شود.

او ادامه داد: همایش احلی من العسل و حر شناسی در کربلا و در نجف بازدید از بیت امام (ره)، کتابخانه علامه امینی، زیارت مقام صافی صفا، نجف شناسی و بازدید از اماکن مذهبی و تاریخی آن را برای زائرین دانشگاهی اعزامی به عتبات خواهیم داشت.

فقیهی گفت: پروازهای هوایی بخشی به مقصد نجف و بخشی بغداد خواهد بود که پروازهای بغداد ابتدا به کاظمین، کربلا و بعد به نجف اعزام می شوند و پروازهای نجف، ابتدا نجف، کربلا و سپس به کاظمین مشرف می شوند.گروه‌های زمینی هم ابتدا به نجف اشرف و سپس کربلای معلا و بعد هم به کاظمین اعزام خواهند شد.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در پایان گفت: در این دوره برای همه زائران عتبات دانشگاهیان وام یک و یک و نیم میلیون تومانی بانک ملت را در نظر گرفته‌ایم که قرض الحسنه و کارمزد آن ۴درصد است.

200/204

کد خبر: 724065

وب گردی

وب گردی