یونسکو اقدامات اخیر داعش در پالمیرا سوریه را به شدت محکوم کرد

مدیرکل یونسکو جنایت جدید داعش در تخریب آمفی‌تئاتر رومی شهر تاریخی پالمیرا را به شدت محکوم کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نوشته روزنامه الیوم السابع، ایرینا بوکووا، مدیرکل یونسکو در واکنش به جنایت اخیر گروه تروریستی داعش در تخریب بخشی از آمفی‌تئاتر رومی پالمیرا با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرد: این تخریب عامدانه جنایت جنگی جدیدی از سوی داعش است و زیانی بزرگ به مردم سوریه و کل بشریت محسوب می‌شود.

او گفت: این اقدام که تنها ساعاتی پس از اعدام دسته جمعی چند تن توسط داعش در این محوطه تاریخی صورت گرفت، نشان می‌دهد، افراط گرایان علاوه بر کشتن انسان‌های بی‌گناه به دنبال تخریب آثار تاریخی و فرهنگی سوریه و محروم کردن مردم این کشور از گذشته و آینده‌شان هستند.

شهر پالمیرا چندی پیش بار دیگر به کنترل داعش درآمد. این گروه پیشتر نیز به تخریب آثار باستانی و اعدام‌های گسترده در سطح شهر دست زده بود.

بوکووا افزود: نمی‌توان حمایت از میراث تاریخی را از حفاظت از جان انسان‌ها تفکیک کرد. ما موظفیم در مسیر خود به سوی صلح حفظ فرهنگ را در اولویت قرار دهیم.

مدیرکل یونسکو ادامه داد: آمف‌تئاتر رومی شهر پالمیرا یکی از برجسته‌ترین نمونه‌های تلفیق معماری در این شهر بود و چه بسا همین یکی از علت‌های تخریب این بخش باشد. موقعیت و شکل منحصر به فرد آن در معماری باستانی پالمیرا از ویژگی‌های برجسته پالمیرا بود.

یونسکو بر اساس گزارش‌های تصویری تهیه شده توسط ماهواره‌ها، تخریب بخش‌هایی از آمفی تئاتر پالمیرا را تایید کرده است.

منبع: ایسنا

306

کد خبر: 724112

وب گردی

وب گردی