حافظی:امیدواریم در کوتاه ترین زمان بتوانیم بافت های فرسوده را به بافت قابل اعتماد تبدیل کنیم

رییس کمیسیون بهداشت و سلامت شورای اسلامی شهر گفت:ساختمان هایفرسوده و متعدد بیشتری مانند ساختمان آلمینیوم  و علاالدین وجود دارد امیدواریم پس از اینکه اوضاع ثبات پیدا کرد با فکر و همکاری تمامی دستگاه ها بتوانیم ایمن سازی آن ها را در دستور کار خود قرار دهیم.

رحمت الله حافظی در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز با اشاره به اقدامات شورای شهر در زمینه حادثه پلاسکو گفت: من در ابتدا لازم است به خانواده آسیب دیدگان این حادثه تسلیت عرضو دعا کنیم که مفقودانی که هنوز شناسایی نشده اند را زنده از محل حادثه خارج کنیم.

وی ادامه داد: امروز جلسه شورای شهر تهران در ساختمان مجاور آن در ساعت 8 برگزار شد گزارشی توسط فرمانده عملیات در اختیار اعضا قرار گرفت که مقرر شد که نیازهای مبرم خود را طی 24 ساعت آینده اعلام کنند ما فردا جلسه مجددی را در صحن شورا برگزار می کنیم تعدادی از بالابرها در این حادثه آسیب داده است همچنین شهر تهران نگران است و هنوز آرامش خود را بازنیافته است.

رییس کمیسیون بهداشت و سلامت شورای اسلامی شهر گفت: در حالت اضطرار قرار شد از شهرهای اصفهان و مشهد کمک گرفته شود تا نردبان بالابر را مستقر داشته باشیم تا خدایی نکرده در صورت وقوع حادثه ای دیگرٰ عملیات با مشکل مواجه شود.در عین حال برای تامین تجهیزات و وسایل مورد نیاز آتش نشانی و حمایت های لازم و پشتوانه لازم مقرر شد منابعی اختصاص داده شود که بتوانند عملیات آواربرداری را به خوبی پیگیری کنند.

وی اضافه کرد: بنا بر آن شد هنگامی که وضعیت دارای ثبات نسبی شد برنامه ریزی های لازم در زمینه شناسایی علل حادثه و مداخلاتی برای جلوگیری از تکرار این حوادث ایجاد شود.

حافظی اشاره به پیش بینی تقریبی زمان اتمام آوار برداری گفت: بر اساس گزارش دوستان به نظر می رسد یک هفته برای پاکسازی کامل هفته نیاز داشته باشد.

وی در زمینه اقدامات شورای شهر در زمینه ترمیم بافت های فرسوده گفت: تسهیلاتی را می توانیم داشته باشم قبلا تمامی این موارد مصوب شده است که افرادی که در بافت های فرسوده سکونت دارند از این تسهیلات کمک بگیرند 50 درصد نیز در عوارض پرداختی آن ها تخفیف داده خواهد شد.امیدواریم در کوتاه ترین زمان ممکن بتوانیم بافت های فرسوده را به بافت های نو و قابل اعتماد تبدیل کنیم.

رییس کمیسیون بهداشت و سلامت شورای اسلامی شهر در پاسخ به سوال خبرنگار ایسکانیوز در زمینه آمار بافت های فرسوده مانند ساختمان پلاسکو در تهران گفت: مواردی از این قبیل بسیار زیاد است من به همراه دکتر احمدی مسجد جامعی در روز گذشته از دو استگاه آتش نشانی بازدید کردیم همچنین طی عیادتی که از مصدومان خادثه داشتیم آنها در این زمینه نگران بودند که ساختمان های متعدد بیشتری مانند ساختمان آلمینیوم و علاالدین وجود دارد امیدواریم پس از اینکه اوضاع ثبات پیدا کرد با فکر و همکاری تمامی دستگاه ها بتوانیم ایمن سازی آن ها را در دستور کار خود قرار دهیم.

301

کد خبر: 724113

وب گردی

وب گردی