حبیب اسماعیلی: امروز جامعه ای از زمان عقب نمی افتد که به پرسش ها پاسخی نو دهد

نشست هماهنگی روسای واحدها و مراکز دانشگاهی استان تهران با حضور معاونین دانشجویی و فرهنگی ظهر دیروز در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد. 

به گزارش ایسکانیوز، در ابتدای این نشست دکتر حبیب الله اسماعیلی، مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان دو نکته مهم در خصوص برگزاری نمایشگاه دستاوردهای دانش بنیان فرهنگی گفت: آنچه که در این نمایشگاه مهم است، ارایه دستاوردهای فرهنگی دانشگاه از متعلقات مربوط به خود دانشگاه است. یعنی واحدهای دانشگاهی ما نیازی به نیروی کمکی از خارج از دانشگاه نداشته باشند و به نوعی به پای خود بایستند. به عنوان مثال گروه تئاتر دانشگاه نیازی به اجاره هنرمندی از بیرون دانشگاه برای اجرای برنامه خود نداشته باشند.

وی افزود: در سال جاری دو کمیسیون در اجلاس پیش رو خواهیم داشت که از هیات رئیسه دانشگاه تقاضا شده است تا بحث اجرایی و بحث تئوری را از یکدیگر تفکیک کند. لذا قرار شد تا در یک کمیسیون بحث های کلان مطرح شود و در کمیسیون دیگر بحث اجرایی صورت گیرد.

وی افزود: در جلسات گذشته سعی شد به موضوع اقتصاد فرهنگ و دانش بنیان در حوزه فرهنگی رسیدگی شود که این کار به عنوان یک راهبردی در معاونت فرهنگی دانشگاه مطرح شده است. به همین دلیل لازم است تا مسولان ما مطالعات خود را در زمینه های فرهنگی و مروبط به دانش بنیان بالا ببرند.

وی عنوان کرد: حوزه فرهنگی حوزه ای است که امکان فعالیت در آن گسترده است. همچنین اگر میخواهیم دانشجویان ما پس از اتمام تحصیلات در بازار کار برای خود جایی داشته باشند باید به این حوزه اهمیت ویژه ای بدهیم به علاوه امروز جامعه ای از زمان عقب نمی افتد که به پرسش های امروزی پاسخ نو دهد و شاید به دلیل نبود پاسخی جدید است که گاهی ما زبان فرزندان خود را نمی دانیم.

وی در پایان عنوان کرد: هر کار دانش بنیانی بدون پشتیبان علمی محقق نخواهد شد و البته هر کار علمی توانایی دانش بنیانی شدن را ندارند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات ما در این زمینه ها این است که سرمایه های اقتصادی دانش بنیان خود را نمی شناسیم و آنها را جدی نمی گیریم که در غیر اینصورت می توانیم شاهد موفقیت روزافزون خود باشیم.

دکتر طهمورث آقاجانی، مدیرکل اداره دانش آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه نشست اظهار داشت: در حوزه دانش آموختگان واحد های دانشگاهی می توانند برای نمایشگاه دستاورد های فرهنگی دانش بنیان، اولین دانش آموخته خود در هر مقطعی که دارند را شناسایی کرده و تصویر مدرک وی را چاپ و قاب کرده و در نمایشگاه حاضر کنند. مورد دیگر انتخاب برترین دانشجو در تمامی حوزه های دانشگاهی است که می تواند برای شرکت در نمایشگاه معرفی شود.
وی افزود: اتفاق خوبی که در حوزه دانش آموختگان افتاده است این است که در برنامه جامع دانش آموختگان که به صورت آزمایشی در سال 93 استارت آن را زده شده بود به پایان رسیده است و هم اکنون با واحد بوشهر کارهای نهایی آن در حال انجام است.
وی اضافه کرد: این برنامه نکات مثبت بسیاری دارد که شامل مواردی همچون صرفه جویی در مصرف کاغذ، ارسال و در واقع یک صرفه جویی همه جانبه است که ضریب امنیت بالایی به شکل سیستمی یکپارچه دارد.

202/200

کد خبر: 724148

وب گردی

وب گردی