قلیچداراوغلو: خطای پارلمان را ملت ترکیه تصحیح خواهد کرد

رهبر حزب اپوزیسیون مردم جمهوری‌خواه ترکیه پس از تصویب اصلاحات قانون اساسی این کشور در پارلمان اعلام کرد، خطایی را که پارلمان انجام داد ملت ترکیه تصحیح خواهد کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از سایت خبری خبر ترک، کمال قلیچداراوغلو گفت: نقشه‌ای را که پارلمان کشیده است ملت ترکیه برهم خواهد زد. نمی‌توان از مبارزه 200 ساله برای دستیابی به دموکراسی عقب نشینی کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه مسئولیت مشترک ما حمایت از وطن و دموکراسی کشورمان است، تصریح کرد: در ترکیه نمی‌توان تغییر سیستم حکومتی داد زیرا ایجاد یک سیستم تک فردی آینده ترکیه را به سمت یک فاجعه سوق خواهد داد.

او با اشاره به برگزاری رفراندوم در ترکیه درباره اصلاحات قانون اساسی گفت: برای عاقبت خیر ترکیه، آینده‌ فرزاندانمان، کشورمان و ملتمان باید به این اصلاحات قانون اساسی نه بگوییم. باید این مساله را توضیح دهیم. این مساله تنها مشکل پیش روی حزب مردم جمهوری‌خواه نیست. این مشکل کارگر، مامور پلیس و بازنشسته نیز هست. باید دست در دست یکدیگر این مساله را توضیح دهیم.

وی در ادامه اظهاراتش با مطرح کردن این سوال که اصلاحات قانون اساسی چه مشکلی را برای "هموطنان ترکیه" حل خواهد کرد، گفت: این اصلاحات در واقع تنها آینده یک فرد را تضمین خواهد کرد و در مقابل آینده 80 میلیون نفر را به آتش خواهد انداخت. در حال حاضر هیچ یک هم‌وطن ترکیه امنیت مالی و جانی ندارد.

قلیچداراوغلو اضافه کرد: ما می‌خواهیم رئیس‌جمهور کشورمان بی‌طرف باشد زیرا یک رئیس‌جمهور جانبدار هیچ سودی نمی‌تواند برای کشور داشته باشد. ما می‌خواهیم در داخل کشورمان با آرامش و ثبات زندگی کنیم. می‌خواهیم از هرگونه درگیری دور باشیم و برهمین اساس مبارزاتمان را ادامه خواهیم داد.

پارلمان ترکیه امروز (شنبه) لایحه اصلاحیه قانون اساسی این کشور را تصویب کرد و راه برای برگزاری رفراندوم درخصوص یک سیستم ریاست جمهوری که اختیارات رجب طیب اردوغان را افزایش می‌دهد، هموار شد.

منبع: ایسنا

306

کد خبر: 724178

وب گردی

وب گردی