کار عظیم آیت الله هاشمی رفسنجانی در بخش علمی و فرهنگی کشور

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی، آیت الله هاشمی رفسنجانی را پدرمعنوی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد خواند و گفت: او با راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی کار عظیمی در بخش علمی وفرهنگی کشور انجام داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، دکتر عباس شیخ الاسلامی، در نشست سالیانه استادان گروه معارف دانشگاه آزاد اسلامی مشهد که با حضور حجت الاسلام ترابی، رئیس شورای استانی دفتر نهاد رهبری در استان های خراسان، حجت الاسلام سبحانی نیا مسئول ستاد اقامه نماز خراسان رضوی، نصیری رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی در دانشکده فنی مهندسی واحد مشهد برگزار بود، گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی دغدغه محرومین را داشت از این رو در دورترین نقاط کشور نیز دانشگاه آزاد اسلامی را بنا کرد.

او با اشاره به اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی در راستای کاهش هزینه های تحصیل و جلوگیری از آسیب های اجتماعی ، در نقاط مختلف کشور واحدهای دانشگاهی را ایجاد کرد، گفت: تفکر محرومیت گرایی از ویژگی های بارز او بود که برخی با بی انصافی، او را در فضای مجازی به اشرافی گری متهم می کردند.

شیخ الاسلامی خطاب به استادان گروه معارف گفت: امروز با وجود شبهات فراوان، دیگر نمی شود معارف را مانند 30 سال قبل تدریس کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد بر ضرورت برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه تاکید کرد و گفت: این کرسی ها تعامل و همفکری و گفتگو را در دانشجویان بوجود آورده و باعث می شود دانشجویان بتوانند آزادانه نظرات و دیدگاه های خود را بیان کنند.

فعالیت 130 استاد در گروه معارف استان خراسان

حجت الاسلام دارینی مدیر گروه معارف دانشگاه آزاد اسلامی مشهد نیز در ابتدای این نشست با ارائه گزارشی از عملکرد گروه معارف درسال 95 گفت: اکنون 130 استاد در گروه معارف فعالیت می کنند که 8 نفراز آنها عضو هیات علمی هستند.

او بابیان اینکه گروه معارف درهر ترم تحصیلی 800 واحد درس ارائه می کند افزود: این گروه با برگزاری 400 کلاس درس در هر ترم از گروه های پرکار دانشگاه است.

دارینی؛ برگزاری 9 جلسه شورای گروه، 15 جلسه حلقه های معرفت و کمیسیون تخصصی درهرترم را از دیگر فعالیت های این گروه دانست.

در این جلسه حجت الاسلام ترابی رئیس شورای استانی دفتر نهاد رهبری در استان های خراسان، حجت الاسلام سبحانی نیا مسئول ستاد اقامه نماز خراسان رضوی، نصیری رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی با ارائه مطالبی درباره رابطه با جوانان و ارتباط با آنها توصیه هایی کردند.

حجت الاسلامی موسوی فاضل نیز از 8 تن از استادان حق التدریس گروه معارف اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان ( موسی الرضا تنهایی، غلامرضا ناظمی، محمود عباس نژاد، محمد حسین محمدزاده، سید امیر رضا هاشمی جواهری و مریم پروازی و رویا شهابی) با اهدای لوح تقدیر کرد.

نشست علمی تخصصی استادان گروه معارف اسلامی هر ساله با حضور رئیس دانشگاه و سایر مسئولین در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد می شود که امسال نیز با دو موضوع «راهکارهای ارتقا فرهنگی در دانشگاه و راهکارهای مشارکت بیشتر دانشجویان در امور سیاسی» در سالن اجتماعات دانشکده فنی مهندسی برگزار شد و هر یک از استادان به بیان نکته نظرات خود پرداختند.

این نشست با همکاری معاونت دانشجویی فرهنگی و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی خراسان رضوی و دفتر فرهنگ اسلامی دانشکده حسابداری و مدیریت در سالن اجتماعات دانشکده فنی مهندسی واحد مشهد برگزار شد.

204/200

کد خبر: 724205

وب گردی

وب گردی