مجلسی: دانشگاه ها باید درباره اقتصاد دانش بنیان مسیر مشخصی را تعیین کنند

سرپرست واحد نجف آباد با بیان اینکه بودجه مصوب در هیات امنا برای هر واحد دانشگاهی براساس تعداد دانشجو،  واحدهای دانشگاهی تعین می شود ؛ گفت: اکنون زمان آن رسیده که دانشگاه درباره اقتصاد دانش بنیان برنامه ریزی کند و مسیر مشخصی را تعیین کرده که تنها متکی به شهریه نباشد.

مهران مجلسی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز بیان کرد: دانشگاه در راستای اجرای پروژه های کوتاه مدت و عدم وابستگی به درآمدهای غیر شهریه ای سرمایه گذاری کرده تا به موفقیت برسد.

رئیس واحد نجف آباد با توجه ضایعه آیت الله هاشمی رفسنجانی ابراز کرد: ایشان پایه گذار دانشگاه آزاد اسلامی بود و در بحث اقتصاد دانش بنیان توصیه های خوبی را به مدیریت و اعضای دانشگاه آزاد اسلامی می داد و معتقد بود دانشگاه آزاد اسلامی نمی تواند به بودجه شهریه ای تنها متکی باشد و باید به سمت اقتصاد دانش بنیان پیش برود.

وی اظهار داشت: در تلاش هستیم از میزان بودجه اختصاص داده شده به واحد نجف آباد برای سال آینده صد درصد را به توسعه اقتصاد دانش بنیان اختصاص دهیم.

مجلسی افزود: براساس چارچوب های طبقه بندی شده رقم بودجه برای هزینه های آموزشی و پژوهشی و برای فعالیت های دانش بنیان اختصاص داده شد.

وی در رابطه با برگزاری جلسات هیات امنا دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: موارد و درخواست هایی که در جلسه هیات امنا مطرح می شود در مورد تاسیس شرکت های دانش بنیان و یا مواردی که به تشخیص هیات امنا در واحد ها اجرایی می شود. و بودجه واحد نجف آباد بسیار دقیق و حساب شده و واقع بینانه برای این واحد دانشگاهی تعیین شده است.

205/200

کد خبر: 724206

وب گردی

وب گردی