کرملین با اشاره به مذاکرات آستانه: موضع ایران مساله سوریه را پیچیده‌تر کرده است

سخنگوی کرملین گفت که ایران بازیگری مهم در مذاکرات سوریه است اما موضع این کشور در قبال حضور آمریکا مساله را پیچیده‌تر کرده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دیمیتری دپکوف سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه در گفت‌وگو با شبکه بی‌بی‌سی، اظهار کرد: مسکو از حضور آمریکا در مذاکرات آستانه بر سر مساله سوریه استقبال می‌کند اما موضع تهران این مساله را پیچیده‌تر کرده است.

وی تصریح کرد: ما از مشارکت آمریکا استقبال خواهیم کرد. وضعیت بسیار پیچیده است. شما می‌دانید که ایران یک بازیگر مهم در مساله سوریه است اما ایرانی‌ها از حضور آمریکا استقبال نمی‌کنند بنابراین این یک مساله پیچیده برای یک بازی دقیق است.

بر اساس این گزارش، مذاکرات آستانه قرار است میان گروه‌های مخالف سوری و دولت سوریه با حضور ایران، روسیه و ترکیه برگزار شود که روز دوشنبه آغاز خواهد شد و بنابر اعلام سفارت ایران در قزاقستان دو روز به طول می‌انجامد.

این مذاکرات با ابتکار عمل ایران، ‌روسیه و ترکیه انجام می‌شود که پیش از این نیز در مسکو با برگزاری نشستی سه‌جانبه به راه‌های حل بحران سوریه رسیدگی کردند و با انتشار یک بیانیه مشترک بر لزوم پایان دادن به جنگ داخلی در این کشور از طریق سیاسی و با حضور تمام طرف‌ها تاکید کردند. گروه‌های مخالف سوری پذیرفته‌اند تا در این مذاکرات شرکت کنند.

استفان دیمیستورا نماینده سازمان ملل در امور سوریه نیز در این مذاکرات حضور خواهد داشت.

بشار جعفری نماینده دائم سوریه در سازمان ملل روز پنجشنبه اعلام کرد که هیات دولت سوریه این مذاکرات را رهبری خواهد کرد.

منبع: ایسنا

306

کد خبر: 724229

وب گردی

وب گردی