همکاری دانشگاه علوم بهزیستی و موسسه دانمارکی برای اعتیاد کودکان

یک موسسه پیشگیری و درمان کودکان مصرف کننده مواد در دانمارک با بازدید از مرکز تحقیقات اعتیاد دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، پیشنهاد همکاری دادند.

به گزارش ایسکانیوز، پنج نفر از مسئولان موسسه «یوترن» که در زمینه پیشگیری و درمان کودکان مصرف کننده مواد در شهر کپنهاگ دانمارک فعالیت می کنند، از مرکز تحقیقات اعتیاد دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی دیدن کرده و پیشنهاد همکاری دادند.

دکتر علی فرهودیان رئیس مرکز تحقیقات سوء مصرف مواد دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با اعلام این خبر افزود: این موسسه، مدلی را برای مداخله برای درمان، روان درمانی فرد و مددکاری را تجربه کرده که در نشست با محققان و مسئولان مرکز تحقیقات سوء مصرف مواد دانشگاه علوم بهزیستی این مدل را ارائه و معرفی کرد.

وی با اشاره به فعالیت های مرکز تحقیقات اعتیاد دانشگاه علوم بهزیستی در زمینه «اعتیاد در کودکان و نوجوانان» و «اعتیاد در کودکان خیابانی» افزود: با توجه به پروژه هایی که در مرکز تحقیقات اعتیاد دانشگاه درخصوص کودکان انجام شده ، مسئولان موسسه یوترن پیشنهاد اجرای پروژه های مشترک و استفاده از تجربیات محققان و فعالیت های پژوهشی دانشگاه علوم بهزیستی را ارائه دادند.

فرهودیان اظهار داشت: مرکز تحقیقات اعتیاد دانشگاه علوم بهزیستی ضمن اجرای پروژه هایی در خصوص اعتیاد در کودکان و اعتیاد در کودکان خیابانی ، نسبت به تهیه راهنماهای مربوط به درمان کودکان دچار آسیب های ناشی از اعتیاد اقدام کرده است.

وی افزود: این راهنماهای درمانی که برای اولین بار در کشور با حمایت مالی وزارت بهداشت تهیه شده و برای اجرای کشوری آنها، به وزارت بهداشت ارائه شده تا پس از تایید و ابلاغ ، اجرا شود.

رئیس مرکز تحقیقات سوء مصرف مواد دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تاکید کرد: دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با همکاری وزارت بهداشت ، درمانگاه اعتیاد کودک و نوجوان را در درمانگاه وابسته به مرکز آموزشی – درمانی روانپزشکی رازی واقع در منطقه شوش تهران راه اندازی می کند تا بتواند راهنماهای تهیه شده علمی را به اجرا دربیاورد.

200/202

منبع: مهر

کد خبر: 724280

وب گردی

وب گردی