گلکسی S8 احتمالاً از لوله های انتقال حرارت مشابه با گلکسی S7 بهره می برد

گلکسی S7 اولین موبایل سامسونگ بود که به لوله های انتقال حرارت مجهز بود و اکنون شایعات حاکی از آن هستند که غول تکنولوژی کره در پرچمدار سال جاری خود نیز از فناوری مشابهی استفاده خواهد کرد.

به گزارش ایسکانیوز، پیش از این در شایعات مطرح شده بود که سامسونگ در نظر دارد تا در گلکسی S8 از لوله های انتقال حرارت دوگانه استفاده کند اما به نظر می رسد در آخر به طراحی روی خواهد آورد که پیشتر در گلکسی S7 آزمایش کرده و از کارکرد آن مطمئن است.

لازم به ذکر است؛ که لوله های انتقال حرارت تعبیه شده در گلکسی S7، کمترین ضخامت را در محصولات موجود در بازار داشت. سامسونگ با همکاری شرکای تجاری خود توانسته بود لوله هایی با ضخامت تنها 0.4 میلی متر تولید کند که در نوع خود تحسین برانگیز بود.

همانطور که می دانید لوله های مذکور وظیفه انتقال حرارت از چیپست به صفحه گرافیتی واقع در پشت تلفن همراه را دارد. صفحه گرافیتی به دلیل سطح مقطع بیشتر می تواند راحت تر دما را به بیرون منتقل کند.

لوله های انتقال حرارت معمولاً در کامپیوترهای خانگی و لپتاپ های مورد استفاده قرار می گیرند اما به تازگی مورد استقبال تولید کنندگان موبایل های هوشمند نیز قرار گرفته اند.

لازم به ذکر است طبق شایعاتی که پیش از این در فضای وب منتشر شده بود، ال جی G6 نیز از تکنولوژی مشابهی بهره خواهد برد.

منبع: دیجیاتو

205/200

کد خبر: 724281

وب گردی

وب گردی