پگاترون ظرفیت تولیدش را در آمریکا ۳ تا ۵ برابر افزایش می‌دهد

پگاترون ظرفیت تولید کارخانه‌های خود را در کشور آمریکا سه تا پنج برابر افزایش خواهد داد که البته این افزایش از نظر جذب نیروی کار محسوس نخواهد بود.

به گزارش ایسکانیوز، پگاترون به‌عنوان یکی از شرکای سخت‌افزاری اپل که محصولات این کمپانی را تولید می‌کند، اعلام کرده است که شاید در آینده‌ی نزدیک ظرفیت تولید خود در کشور آمریکا را سه تا پنج برابر افزایش دهد، البته این افزایش ظرفیت تولید نمی‌تواند آن‌چنان که باید در تعداد آیفون و مک‌‌های تولیدی تأثیرگذار باشد. همچنین با توجه به اینکه پگاترون از روبات‌ها در فرآیند تولید و افزایش ظرفیت تولید استفاده خواهد کرد، انتظار نمی‌رود شاهد جذب نیروی جدید آن‌چنانی توسط این کمپانی باشیم.

TH Tung، مدیرعامل کمپانی چینی پگاترون اعلام کرده است که این کمپانی تا پایان سال جاری، احتمالا ظرفیت تولید کارخانه‌های خود در کالیفرنیا و ایندیانا را افزایش خواهد داد تا از این طریق بتواند به تقاضای مشتریان پاسخ دهد. همان‌طور که اشاره کردیم، انتظار نمی‌رود این افزایش ظرفیت تولید باعث جذب گسترده‌ی نیروی کار در کشور آمریکا شود؛ چراکه چینی‌ها بخش اعظم وظایف خود در خطوط تولید را بر عهده‌ی ربات‌ها خواهند گذاشت.

بر اساس اطلاعات کسب‌شده توسط AppleInsider، هیچ‌یک از کارخانه‌های پگاترون در آمریکا محصولات اپل را مونتاژ و تولید نمی‌کنند. اصلی‌ترین مشتری کارخانه‌های پگاترون در آمریکا، اچ‌پی و دل هستند.

هرچند افزایش سه تا پنج برابری ظرفیت تولید کارخانه‌های اپل در نگاه اول بسیار بالا به نظر می‌رسد، اما این حجم از افزایش تولید نیز با وجود فروش پایین‌ مک‌ بوک‌ پرو جدید اپل چندان زیاد نیست و برای آیفون‌های اپل بسیار ناچیز است. به نظر می‌رسد اپل برای بالا بردن ظرفیت تولید آیفون‌های خود، در صورت نیاز باید به سراغ کمپانی دیگری برود.

پس از آنکه دونالد ترامپ طی کمپین انتخاباتی خود از لزوم انتقال فرایند تولید محصولات کمپانی‌های آمریکایی و مخصوصا اپل به داخل خاک آمریکا سخن گفت، سؤالاتی برای کمپانی‌های آمریکایی فعال در حوزه‌ی فناوری ایجاد شد. دو کمپانی فاکسکان و پگاترون نیز که با اپل همکاری می‌کنند، توسط اپل برای امکان سرمایه‌گذاری در آمریکا و انتقال بخشی از تولید به داخل خاک این کشور مورد سؤال قرار گرفتند. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، فاکسکان درصدد سرمایه‌گذاری در خاک آمریکا است، حال آنکه پگاترون با اشاره به هزینه‌ی بالای سرمایه‌گذاری در آمریکا، از این کار صرف نظر کرده است.

بر اساس طرحی که ترامپ ارائه کرد، محصولاتی نظیر آیفون‌ که خارج از خاک آمریکا تولید می‌شوند، شامل تعرفه‌ی گمرکی ۳۵ درصدی خواهند شد. همچنین بر اساس این طرح، کمپانی‌هایی که تولید خود را به داخل خاک آمریکا انتقال دهند، از امتیازات ویژه‌ای برخوردار خواهند بود.

تیم کوک در خصوص انتقال فرایند تولید به داخل خاک آمریکا توسط تولیدکنندگان این گوشی هوشمند طی مصاحبه‌ای در دسامبر ۲۰۱۵ چنین اظهار نظر کرد:

برای تولید آیفون در خاک آمریکا باید تولید ماژول‌ها و سخت‌افزارهای اولیه نیز به داخل خاک آمریکا منتقل شود که امکان آن در حال حاضر وجود ندارد. حتی اگر ترامپ تعرفه‌ای ۴۵ درصدی برای آیفون‌های اپل اعمال کند، به‌طور حتم شماری از تولیدکنندگان ترجیح خواهند داد محصول خود را در خارج از آمریکا تولید کنند، چراکه هزینه‌ی سرمایه‌گذاری و تولید بسیار بالاتر از تعرفه‌ ۴۵ درصدی خواهد بود.

200/202

منبع: زومیت

کد خبر: 724308

وب گردی

وب گردی