اپل به دلیل دریافت حق امتیاز ناعادلانه از کوالکام شکایت کرد

چند روز پیش خبری در رابطه با شکایت کمیسیون تجارت آمریکا از کمپانی کوالکام خواندید که این شرکت را به رفتارهای ضد رقابتی و همچنین بستن قراردادهای غیر منصفانه با اپل متهم کرده بود؛ قراردادی که گفته می شود آیفون های تولید شده از سال 2011 تا به سال گذشته را تحت تأثیر قرار داده است

به گزارش ایسکانیوز، طبق قرارداد مذکور کوالکام موظف بوده که چیپ های بیسباند موبایل های آیفون را در طول مدت قرارداد تأمین کند. در حالی که شرکت چیپ سازی مبلغی غیر منصفانه را از اپل دریافت کرده و همین عامل سبب شد که کوپرتینویی ها در آیفون های امسال خود از چیپ های بیسباند اینتل نیز در محصولات خود استفاده کنند.

حال اخبار منتشر شده بیان می کند که اپل در روز گذشته شکایتی را علیه کوالکام تنظیم کرده و طی آن از شرکت چیپ سازی درخواست 1 میلیارد دلار کرده است. گفتنی است که کوالکام پیش از این مبلغ 1 میلیارد دلار اپل را به دلیل بازجویی و بررسی های سازمان های اجرای قانون بلوکه کرده است.

اپل در اظهار نظر خود عنوان کرد کوالکام تجارت خود را بر پایه «تاکتیک های انحصارطلبانه و دریافت حق امتیازهای بیش از حد» بنا نهاده است.

کوالکام در سال های متمادی ما را ملزم به پرداخت حق امتیاز فناوری هایی کرده که به آنها ارتباطی ندارد. هرچه قدر اپل قابلیت های منحصر بفرد مانند TouchID، صفحه نمایش های پیشرفته، دوربین ها و غیره را ابداع می کند، کوالکام بدون دلایل منطقی از ما مبالغی را طلب می کند. کوالکام تجارت خود را بر پایه استانداردهای قدیمی و منسوخ بنا نهاده اما با تاکتیک های انحصارطلبانه و دریافت حق امتیازهای بیش از حد به غالب بودن خود در این صنعت تداوم می بخشد. با وجود اینکه کوالکام یکی از ده ها کمپانی ارائه دهنده استانداردهای ارتباطی مقدماتی است اما روی دریافت مبالغی از اپل پافشاری می کند که حداقل 5 برابر بیشتر از دیگر شرکت های ارتباطی است که اپل با آنها قرارداد دارد.

منبع: دیجیاتو

205/200

کد خبر: 724312

وب گردی

وب گردی